ترامپ ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با حزب‌الله لبنان اختصاص داد

تارنمای المانیتور گزارش داد، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اقدام برای جلوگیری از نفوذ حزب‌الله در لبنان بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به ارتش لبنان کمک بلا عوض ارایه می‌دهد.
کد خبر: ۳۲۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ - 04January 2019

ترامپ 100 میلیون دلار برای مقابله با حزب الله اختصاص دادبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، تارنمای المانیتور در خصوص اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار به حزب الله از سوی ترامپ اظهار داشت: این کمک مالی به منظور به‌روزرسانی تانک‌ها و بالگرد‌های تهاجمی اختصاص یافته است.

پنتاگون اعلام کرده که این به روزرسانی از مدت‌ها قبل در راستای کمک به ارتش لبنان برای حذف نفوذ ایران و حزب‌الله در جریان بوده است.

این بسته کمکی شامل آموزش خلبانان بالگرد‌های MD-۵۳۰G، تفنگ‌های تک تیرانداز، دوربین‌های دید در شب و نارنجک برای واحد‌های پیاده نظام است.

«ربکا رباریچ» سخنگوی پنتاگون به المانیتور گفت: تقویت نیرو‌های مسلح لبنان طیفی از منافع آمریکا را در خاورمیانه تامین می‌کند و این منافع تنها برای مقابله با نفوذ ایران و حزب‌الله است.

به نوشته المانیتور، در حالی که القاعده و داعش در حال تاختن هستند مقام‌های ارشد دولت ترامپ از جمله جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خواستار اتخاذ مواضع شدید علیه ایران شده‌اند. در همین پیوند برخی کارشناسان مطمئن نیستند که کمک به ارتش لبنان برای سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه مناسب باشد.

این تارنمای به نقل از کارشناسان نوشت که کمک‌های آمریکا اهمیت چندانی ندارد و تنها برای ماموریت‌های محدودی به کار می‌آید که ارتباط اندکی با امنیت لبنان دارد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار