امیر نصیربیگی خبر داد؛

خرم‌آباد میزبان «جشنواره آوای بیداری»/ تاثیرگذاری لرستان در موسیقی انقلاب و دفاع مقدس

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به تاثیرگذاری استان لرستان در موسیقی انقلاب و دفاع مقدس از میزبانی خرم‌آباد در چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آواهای انقلابی بسیج خبر داد.
کد خبر: ۳۲۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - 07January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری جشنواره سرود «آوای بیداری» صبح امروز با حضور «امیر نصیربیگی» رئیس بسیج هنرمندان، «جمشید جم» دبیر جشنواره برگزار شد.

امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان در ابتدای این مراسم اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان جشنواره‌های مختلفی را در طول سال طراحی و اجرا می‌کند. جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی بسیج یکی از این جشنواره‌هاست که سه دوره پیش در استان فارس برگزار شده است.

وی گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تأثیرگذاری سرود، این جشنواره که سال‌های گذشته بخش‌های مختلفی داشت امسال بر بحث سرود متمرکز شده است. امسال با استقبال خوب هنرمندان بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده که با آراء مردمی به مرحله بعدی می‌روند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان خاطرنشان کرد: این جشنواره از ۲۴ تا ۲۷ دی‌ماه در استان لرستان برگزار خواهد شد. یکی از سیاست‌های سازمان بسیج به دلیل توسعه فرهنگی اجرای جشنواره‌ها در استان‌های مختلف است که البته معایب و محاسنی دارد، اما سیاست‌های اصلی انجمن موسیقی بسیج بر احیای ظرفیت‌های استانی است.

نصیربیگی عنوان کرد: سهم استان‌های فرهنگی در نگاه و رشد فرهنگی باید پیش‌بینی شود لذا با این نگاه این جشنواره در استان لرستان برگزار خواهد شد چراکه لرستان از سابقه بزرگ و ارزشمندی در زمینه موسیقی و سرود دفاع مقدس و انقلاب برخوردار است. سابقه موسیقایی لرستان همه اعضای شورا را بر این تصمیم یک‌دل کرد تا این جشنواره در لرستان و به میزبانی مردم خوب، صمیمی و غیور خرم‌آباد برگزار شود.

وی تاکید کرد: نگاه سازمان بسیج هنرمندان صرفاً برگزاری جشنواره نیست چراکه این نگاه خیلی نازل است بلکه ما می‌خواهیم با جشنواره رابطه‌ای برای شناسایی چهره‌های جوان و خلاق داشته باشیم و به واسطه جشنواره ما بخشی از دغدغه‌هایمان را طرح و رفع کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان افزود: ماندگاری، تأثیرگذاری و حیات هر جریان فرهنگی نیازمند همراهی اصحاب رسانه است. از اصحاب رسانه تقاضا داریم ما را یاری کنند تا سال‌های آینده این جشنواره را با کمترین مشکلات برگزار کنیم.

در پایان این مراسم از پوستر چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی بسیج که توسط «رجبی» از هنرمندان و گرافیست‌های جوان طراحی شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار