مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

توسعه فرهنگ بسیجی نیاز امروز ایران اسلامی است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امروز که دشمن در عرصه اقتصادی وارد مبارزه جدی با جمهوری اسلامی ایران شده کشورمان برای گذر از این شرایط، نیازمند توسعه و بسط فرهنگ بسیج در جامعه است.
کد خبر: ۳۲۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ - 09January 2019

توسعه فرهنگ بسیجی، نیاز امروز ایران اسلامی استبه گزارش دفاع پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌­کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، «قاسمعلی خدابنده» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز (چهارشنبه) در جمع مسئولان سازمان بسیج فرهنگیان سراسر کشور در مشهد اظهار داشت: از دیرباز تعاملات بسیار خوبی در حوزه فعالیت‌های آموزش و پرورش و بسیج وجود داشته و این همکاری­‌ها در برهه­‌های مختلف و حساسی مانند دفاع مقدس به شکل گسترده‌­تری صورت گرفته است. حضور پررنگ دانش‌­آموزان و فرهنگیان در دفاع مقدس نقطه پررنگ‌ و درخشان این همکاری‌ها به شمار می­‌رود.

وی با بیان این که پیوستگی و همبستگی بسیار خوبی بین این دو نهاد مقدس وجود دارد گفت: توجه به فرهنگ بسیج در کشور بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد و بسیجیان برای روبرو شدن با مشکلات باید همیشه آماده باشند.

این مسئول تأکید کرد: امروز که دشمن در عرصه اقتصادی وارد مبارزه جدی با جمهوری اسلامی ایران شده کشورمان برای گذر از این شرایط، نیازمند توسعه و بسط فرهنگ بسیج در جامعه است.

خدابنده ادامه داد: اگر ایران در طول ۴۰ سال حیات انقلاب اسلامی به موفقیت­‌های چشمگیری در عرصه­‌های مختلفی دست پیدا کرده به دلیل وجود فرهنگ ایثار، اتحاد و همدلی بوده که بسیج در نهادینه کردن این فرهنگ نقش بسزایی داشته است.

وی تصریح کرد: امروز در آموزش و پرورش اصلی­‌ترین وظیفه ما اجرای سند تحول بنیادین است تا بر اساس آموزه‌­ها ‌و راهبردهای این سند بتوانیم دانش‌­آموزانی در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم. برای دست­یابی به اهدافی که در این سند مورد توجه است قطعاً آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام این رسالت نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در شرایط دشوار فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز، سطح انتظارات از دستگاه تعلیم و تربیت بسیار بالاتر رفته؛ اما نباید فراموش کنیم که اگر قرار است نسلی آینده‌­ساز را برای نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم حضور و مشارکت نهادهایی مانند بسیج در برنامه‌های آموزش و پرورش می­‌تواند به دست­‌اندرکاران این حوزه در راستای کیفیت بخشی به برنامه­‌های حوزه آموزشی و پرورشی کمک قابل توجهی کند.

خدابنده در پایان گفت: بسیج فرهنگیان در ادارات­‌کل آموزش و پرورش می­‌توانند بستر مناسبی برای شناسایی و توانمندسازی معلمانی باشند که با تکیه بر روحیه و فرهنگ بسیجی در راستای تربیت نسلی انقلابی، دیندار و متعهد و باانگیزه گام‌ بر می‌دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار