دیدار رهبران امریکا و رژیم صهیونیستی برای فشار بر ایران/ اسرائیل نگران تعاملات دیپلماتیک ایران است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا اواخر ماه جاری میلادی با اوباما دیدار می کند و ایران نیز موضوع محوری مذاکراتش با اوباما خوهد بود.
کد خبر: ۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱ - 18September 2013

دیدار رهبران امریکا و رژیم صهیونیستی برای فشار بر ایران/ اسرائیل نگران تعاملات دیپلماتیک ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در اواخر سپتامبر و طی سفرش به امریکا با باراک اوباما رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد و تلاش برای توقف برنامه هسته ای ایران مهم ترین موضوع مذاکرات پیش رو را تشکیل می دهد هر چند موضوعات دیگر منطقه مانند سوریه را نیز مورد توجه قرار خواهند داد.

نتانیاهو که خبر دیدار خود را در جلسه کابینه این رژیم اعلام کرد مدعی شده است هدف اصلی خود را در توقف کامل همه مراحل برنامه هسته ای ایران از حذف غنی سازی تا متوقف کردن نیروگاه های فعال قرار داده است و تلاش می کند رئیس جمهور امریکا را در رابطه با این مسائل قانع نماید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین بدون اشاره به تسلیحات هسته ای و شیمیایی اسرائیل بار دیگر کشورمان را متهم کرده است که در پی ساخت تسلیحات هسته ای است و این امر را توجیه ضرورت متوقف ساختن برنامه هسته ای کشورمان معرفی کرده است.

شایان ذکر است نتانیاهو به مظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک خواهد شد و پیش از آغاز نشست با باراک اوباما دیدار خواهد کرد.

گفتنی است نتانیاهو در اجلاس پیشین مجمع عمومی سازمان ملل نیز سخنان مضحکی در رابطه با برنامه هسته ای ایران عنوان نمود و بر پایه اطلاعات بی اساس اتهامات همیشگی خود علیه ایران را تکرار کرده بود؛ اما آنچه اهمیت دیدار آتی وی با اوباما را دوچندان کرده است به گمانه زنی های مختلف در مورد تعاملات مستقیم ایران و امریکا و همچنین موضوع سوریه بر می گردد.

در واقع با مطرح شدن گمانه زنی های مختلف در مورد آغاز دور جدید مذاکرات ایران با کشورهای غربی، در شرایطی که کشورمان با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری قصد دارد ضمن حفظ تمامی حقوق هسته ای تعاملات برای حل و اتمام موضوع هسته ای را افزایش دهد، به نظر می رسد نگرانی هایی برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده است.

به بیانی دیگر، از آنجا که رژیم صهیونیستی همواره تعاملات گسترده ایران را به ضرر خود تفسیر می کند، آغاز دور جدید مذاکرات ایران با غرب و شایعات در مورد احتمال برقراری گفتگوهایی با امریکا این نگرانی را در میان مقامات صهیونیستی ایجاد کرده است که نتوانند اجماع جهانی علیه ایران را تشکیل داده و ایران با تاکتیک های جدید بتواند اهداف مورد نظر خود در رابطه با برنامه هسته ای را به پیش ببرد. لذا می توان بیان داشت رهبران رژیم صهیونیستی تلاش دارند برای مقابله با تحرکات دیپلماتیک ایران فشارهایی را بر کشورمان تحمیل نمایند که دیدار نتانیاهو با اوباما با محوریت موضوع ایران در شرایط کنونی را می توان در این راستا تفسیر کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها