معاون امور مطبوعاتی ارشاد:

ارائه آموزش مستمر بر فعالان عرصه خبر ضروری است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مدیران رسانه‌های خراسان شمالی گفت: ارائه آموزش مستمر بر فعالان عرصه خبر ضروری است.
کد خبر: ۳۲۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ - 10January 2019

ارائه آموزش مستمر بر فعالان عرصه خبر ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، «محمد سلطانی فر» معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مدیران رسانه‌های خراسان شمالی با اشاره به مشکلات زنجیره‌ای اقتصادی در کشور گفت: مشکلات مطبوعات حلقه ای از زنجیره مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد درآمد رسانه های مکتوب از طریق آگهی‌ها است، افزود: انتشار آگهی‌های دولتی در روزنامه‌ها و مکتوبات کاهش یافته و همچنین شرایط کارخانه ها و شرکت های تولیدی برای چاپ آگهی مناسب نیست.

سلطانی فر عنوان کرد: علاوه بر رسانه های مکتوب بیش از چهار هزار پایگاه خبری مجوزدار در کشور وجود دارد که تعداد آن ها از اتحادیه اروپا بیشتر است و این سؤال پیش می آید که آیا این تعداد رسانه در کشور ضروری است؟

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در کشور ۶۶۱ نشریه ویژه اقتصادی و ۳۳۰ نشریه ویژه ورزشی وجود دارد و می بینیم که وجود آن ها تاثیرگذار نبوده چون اگر تاثیرگذار بود ما باید در عرصه اقتصادی و ورزشی جزء برترین های جهان می شدیم بنابراین تعداد رسانه ها در کشور و تاثیرگذاری آن ها باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار مجوز رسانه‌ای در کشور صادر شده است، گفت: دولت هیچ حمایتی از رسانه‌هایی که در یک سال اخیر مجوز گرفته‌اند نخواهد کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت ۳۰ انجمن صنفی رسانه‌ای در کشور خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل این انجمن ها در استان ها حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی حدود 300 خبرنگار فعالیت می کنند، تاکید کرد: ارائه آموزش مستمر بر فعالان عرصه خبر ضروری است و هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سلطانی فر با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار خبرنگار عضو صندوق بیمه تکمیلی کشور هستند گفت: 70 درصد بیمه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود و خبرنگاران با پرداخت 30 درصد حق بیمه می توانند از بیمه تکمیلی بهره مند شوند.

در ابتدای این نشست تعدادی از خبرنگاران به نمایندگی از روزنامه ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری به بیان مشکلات و دغدغه های این حوزه پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار