مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

دریافت بیش از ۲۰۰ اثر در جشنواره شعر دفاع مقدس

حجت الاسلام «محمدحسین انصاری نژاد» با بیان اینکه امسال هشتمین حشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس بعنوان «حماسه سپیداران» برگزار خواهد شد گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان استان به دبیرخانه این حشنواره رسیده است.
کد خبر: ۳۲۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ - 10January 2019

دریافت بیش از 200 اثر در جشنواره شعر دفاع مقدس فارسحجت الاسلام «محمدحسین انصاری نژاد» مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز با بیان اینکه هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس با وقفه چند ساله امسال در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در شیراز برگزار می‌شود، اظهار داشت: با تمدید ارسال آثار به این جشنواره تا پایان دی ماه تاکنون بیش از 200 اثر از هنرمندان استان فارس به هشتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس فارس ارسال شده است که پیش بینی می شود تا پایان مهلت آثار ارسالی بیشتری به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

 انصاری نژاد هدف از برگزاری جشنواره شعر«حماسه سپیداران» را اشاعه دستاوردها و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در قالب شعر به جامعه و نسل های آینده دانست و تصریح کرد: تمامی هنرمندان و شاعران می توانند آثار خود را تا پایان دی ماه به هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس ارسال نمایند تا از طریق این هنر ارزشمند فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل های آینده منتقل شود.

این نویسنده و شاعر، دفاع مقدس را گنجینه ارزشمند و ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: این جشنواره با وقفه جند ساله و در آستانه جهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار می شود و آثار برگزیده شاعران برتر استان به بیست و یکمین کنگره شعر دفاع مقدس کشور ارسال خواهد شد.

وی کفت: آثار برگزیده جشنواره‌‌های شعر دفاع مقدس استان فارس و سایر استان‌ها در قالب اختتامیه بیست و یکمین کنگره شعر دفاع مقدس کشور که به میزبانی استان فارس که قرار است در اواخر سال یا ابتدای سال آینده (سال98) برگزار شود شرکت داده خواهند شد.

انصاری نژاد افزود: در بخش ویژه این جشنواره که با موضوع  شهید عارف شاعر «حاج شیرعلی سلطانی شیرازی»  است که تاکنون آثار قابل ملاحظه ای ارسال شده است و همچنین با همکاری امور سینمایی و هنری این اداره کل نماهنگ سردار بی سر با محوریت شهید «سلطانی» در جشنواره در دست تولید است که مراحل پایانی را می گذراند که در اختتامیه جشنواره «حماسه سپیداران» از آن رونمایی خواهد شد.

وی بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 30 دی ماه در قالب لوح فشرده به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تحویل، یا به آدرس پست الکترونیکی hemaseye.sepidaran@gmail.com و شماره فضای مجازی 09164549358 ارسال کنند.

این نویسنده و شاعر حوزه دفاع مقدس یادآور شد: براساس فراخوان اعلام شده آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های مختلفی حائز مقام شده باشند. همچنین محدودیتی در ارسال آثار وجود ندارد و اشعار منتخب استان نیز در مجموعه شعری چاپ می شود و همچنین توجه به ویژگی‌های بومی استان، پرداختن به حماسه آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌ها با موضوعات ویژه استان فارس در اولویت این جشنواره قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار