برگزاری سی و دومین مراسم گرامی‌داشت شهدای شیمیایی عملیات کربلای پنج در بهبهان

سی و دومین یادواره شهدای شیمیایی عملیات کربلای پنج در شهرستان بهبهان برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ - 11January 2019

گرامیداشت سی و دومین یادواره شهدای شیمیایی عملیات کربلای 5 در بهبهانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، سی و دومین یادواره شهدای شیمیایی عملیات کربلای پنج شهرستان بهبهان با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، فرماندهان 8 سال دفاع مقدس و مسولان لشکری در گلزار شهدای شهرستان بهبهان برگزار شد.

در این مراسم که مزار شهدای این عملیات با اهدا شاخه‌های گل نرگس، عطر بهشت گرفته بود، جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و همرزمان شهدا به زوایای مختلف این عملیات و خاطره‌گویی از آن دوران پرداختند.

به گزارش دفاع پرس، عملیات کربلای پنج،  نام عملیاتی تهاجمی از جانب نیروهای نظامی ایران علیه نیروهای نظامی عراق بود. این عملیات ششمین عملیات نیروهای مسلح ایران برای فتح بصره محسوب می‌شود.

نیروهای ایرانی عملیات را با رمز «یا زهرا (س)» در محور شلمچه - کانال ماهی به صورت گسترده در تاریخ 19 دی 1365 با فرماندهی سپاه آغاز کردند. عملیات کربلای پنج با 15 روز فاصله در پی عملیات کربلای چهار انجام شد. این عملیات پر هزینه‌ترین و پرتلفات‌ترین عملیات جنگ بود و از آن به عنوان آغازی بر پایان جنگ ایران و عراق یاد می‌کنند. در نتیجه این عملیات نیروهای نظامی ایران اگرچه از دستیابی به هدف اصلی عملیات، یعنی تسخیر شهر بصره، بازماندند با این حال توانستند حدود 150 کیلومتر از منطقه اشغالی شلمچه را آزاد و قسمت‌هایی از جنوب عراق در تصرف خود درآورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار