محسن هاشمی خبر داد؛

تحویل صورت‌جلسات شورای انقلاب به سازمان اسناد و کتابخانه ملی به مناسبت دهه فجر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: صورت‌جلسات شورای انقلاب قرار است به مناسبت دهه فجر تحویل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شود تا مورد استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان تاریخ انقلاب اسلامی قرار گیرد.
کد خبر: ۳۲۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - 13January 2019

تحویل صورت‌جلسات شورای انقلاب به سازمان اسناد و کتابخانه ملی به مناسبت دهه فجربه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح یکشنبه در صد و سیزدهمین جلسه این شورا با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و 22 دی‌ماه سالگرد تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: شورای انقلاب به نوعی اولین شورا در نظام و مادر همه مجامع قانون‌گذاری جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه صورت‌جلسات شورای انقلاب به قلم دکتر شیبانی عضو پیشکسوت ادوار شورای اسلامی شهر تهران که دبیری شورای انقلاب را نیز برعهده داشتند، نوشته شده است، افزود: ‌این اسناد ارزشمند که در اختیار آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار داشت، قرار است بزودی طی مراسمی از طرف خانه‌موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت دهه فجر تحویل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شود تا مورد استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان تاریخ انقلاب اسلامی قرار گیرد.

هاشمی همچنین طی تذکری در خصوص عوارض تردد در تونل‌های شهری عنوان کرد: ابتدا خبری به عنوان شنیده یا شایعه در رسانه‌ها منعکس شد و متأسفانه با اینکه باید فورا تکذیب می‌شد، واکنش‌ها مبنی بر این بود که یک پیش‌نویس در این رابطه ارائه شده است؛ این در حالی است که این موضوع هنوز مراحل کارشناسی را طی نکرده بود و آنچه وظیفه شورای شهر یا مجلس است به صورتی در جامعه مطرح شد که انگار قرار است، اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنین موضوعاتی می‌بایست از طرف شهردار و با امضای او به شورای شهر بیاید و بعد از سوی شورا تصویب شود؛ اما در واقع برای تخریب شورای شهر تهران مورد استفاده قرار گرفت. از خبرنگاران و مسئولان حوزه شهری می‌خواهم که در فضای مطبوعاتی دقت بیشتری داشته باشند تا باعث تشویش اذهان عمومی نشوند. همچنین از شهردار تهران می‌خواهم درباره ساماندهی رسانه‌ای معاونت‌ها و شهرداران مناطق، اقدامات لازم را انجام دهد.

هاشمی ادامه داد: از شهردار تهران می‌خواهم که نسبت به ساماندهی فعالیت‌های رسانه‌ای پراکنده معاونت‌ها و شهرداری‌های مناطق در فضای مجازی در قالب مشخص شده ساختار مدیریت شهری اقدام کند، تا دیگر شاهد چنین شایعاتی نباشیم.

انتهای‌پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار