تقدیر از پرستاران ایثارگر و فعال دوران دفاع مقدس در خوزستان

مراسم میلاد حضرت زینب(س) و تجلیل از کادر پرستاری نمونه و تقدیر از پرستاران ایثارگر و فعال دوران دفاع مقدس خوزستان در تالار دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ - 13January 2019
تقدیر از پرستاران ایثارگر و فعال دوران دفاع مقدس در خوزستانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، مراسم میلاد حضرت زینب (س) و تجلیل از کادر پرستاری نمونه و تقدیر از پرستاران ایثارگر و فعال دوران دفاع مقدس خوزستان امروز یکشنبه (23 دی‌ماه) در تالار دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد. 
 
«بتول دوسعلی وند» مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: جامعه پرستاری در دوران دفاع مقدس و بخصوص در جغرافیای خوزستان زینب‎گونه فعالیت داشتند و فداکاری آنان تا همیشه تاریخ در اذهان باقی خواهد ماند.
 
در این مراسم که با حضور«ایرج نظری» ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سردار«محمد علیپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان و جمعی از پزشکان و پرستاران نمونه خوزستان برگزار شد، استاندار خوزستان ضمن تبریک این روز به جامعه تلاشگر پرستاران اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های رفاه و توسعه جوامع بشری شاخص وضعیت بهداشت و سلامت آن است که رکن اساسی پویایی جامعه به شمار می‌رود.
 
وی افزود: دسترسی به یک نظام سلامتی پویا و با کیفیت مستلزم همکاری تیم ارتقادهنده سلامت شامل مجموعه‌ای از پزشکان، پرستاران و سایر پیراپزشکان در رشته‌های دیگر علوم پزشکی است. در این بین نقش پرستار محوری است و در واقع پزشکی بدون در کنار داشتن پرستاری به نتیجه مورد نظر نخواهد رسید.
 
در ادامه استاندار خوزستان بیان کرد: ۷۰ درصد امور بهداشتی در جهان توسط پرستاران انجام می‌شود بنابراین کیفیت مراقبت‌های بهداشتی به میزان زیادی به نحوه ارائه خدمات پرستاری بستگی دارد.
 
شریعتی با با اشاره به روز جهانی پرستار گفت: در فرهنگ ایرانی‌ها به تاسی از صبر و استقامت حضرت زینب(س) که نماد ایستادگی در برابر مشکلات و سختی‌ها است، پنجم جمادی‌الاول روز پرستار نامیده شده است. از همین نام‌گذاری می‌توان به سختی کار پرستاری پی برد.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها