امیر موسوی:

نیروهای مسلح برای خنثی کردن توطئه‎های دشمنان انقلاب با تمام توان تلاش می‎کنند

فرمانده کل ارتش گفت: نیروهای مسلح برای خنثی کردن توطئه‎های دشمنان انقلاب با تمام توان تلاش می‎کنند و انگیزه‎های بسیاری برای ناکام کردن دشمن دارند ولی شاید این روحیه در دیگر حوزه‎ها نباشد.
کد خبر: ۳۲۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ - 14January 2019

نیروهای مسلح برای خنثی کردن توطئه ها با تمام توان تلاش می کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر سید «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی که شامگاه دوشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: من در ابتدا به همرزمانم در نیروی هوایی ارتش که امروز در حادثه‌ سقوط هواپیما به شهادت رسیدند ادای احترام می‌کنم؛ مردان بزرگی که بخشی از آنها از یادگاران دفاع مقدس و تعدادی هم از مدافعان حرم بودند؛ در حال حاضر سردار سلیمانی اگر بیش از من بخاطر از دست دادن این عزیزان ناراحت نباشند، قطعا کمتر ناراحت نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چند سال پیش در خصوص زندگی شهید فلاحی مقاله‎ای نوشته بودم، بیان داشت: از نوشته‎های من درباره شهید فلاحی جزوه مدیریت جهادی با توجه به زندگی این شهید استخراج شد، البته مرور زندگی شهیدان ستاری و بابایی می‌تواند الگوی خوبی برای مدیریت جهادی به ما بدهد.

امیر موسوی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس و رشادت جوانان الگوهای ویژه‎ای را به ما نشان داد، عنوان کرد: این جوانان با پیروی از آموزه‌های اسلام و با پیروی از امام خمینی توانستند نمونه‎های ویژه‌ای را در مدیریت به نمایش بگذارند و این در حالی است که بعضاً این افراد دوره‌های عالی نظامی را هم فرا نگرفته بودند.

وی با اشاره به اینکه برخی از ما می‌پرسند چگونه می‌شود در نیروهای مسلح زیردریایی، ناوشکن و جنگنده‎های بسیار پیشرفته ساخته می‎شود اما در برخی حوزه‌ها دچار ایستایی شدیم، اظهار داشت: در همه حوزه‌ها به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‎های بسیاری به دست آمده است اما پیشرفت‎ها در نیروهای مسلح بیشتر دیده می‎شود؛ چون نیروهای مسلح برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب با تمام توان تلاش می‌کنند و انگیزه‎های بسیاری برای ناکام کردن دشمن دارند ولی شاید این روحیه در دیگر حوزه‎ها نباشد.

فرمانده کل ارتش افزود: نیروهای مسلح وقتی با دشمن مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی روبرو هستند تلاش می‎کنند تا پشت دشمن را به خاک بمالند و روحیه و حال آنها شب عملیاتی است به همین دلیل همواره آماده هستند و می‎دانند که هر لحظه امکان حمله دشمن وجود دارد.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح نمی‎توانند تحمل کنند که روی تجهیزات که استفاده می‎کنند نام کشور بیگانه باشد به همین دلیل با تمام وجود تلاش می‎کنند که به خودکفایی برسند و سطح بالایی از احساس مسئولیت در انجام مسئولیت‎ها دارند؛ این احساس انگیزه آنها را به اوج می‎رساند تا هر کاری حتی غیرممکن را برای ملت و کشور، ممکن کنند.

امیر موسوی در ادامه تاکید کرد: نیروهای مسلح برای سودجویی استخدام نمی‎شوند چون فلسفه جذب نیرو در نیروهای مسلح سود و منفعت نیست بلکه نفع نیروهای مسلح به شکلی است که نتیجه آن پیشرفت‎های دفاعی است.

وی ادامه داد: در واقع نیروهای مسلح با توجه به نوع ماموریتی که دارند و آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند، در یک سطح فوق‌العاده از احساس مسئولیت نسبت به سایر بخش٫های کشور برخوردار هستند.

امیر موسوی تاکید کرد: نیروهای مسلح از ابتدا با کار گروهی و تیمی کارها را انجام می‌دهند به‌همین جهت نتیجه بهتری می‌گیرند؛ علاوه بر این با تمام وجود گوش به فرمان فرمانده هستند لذا شما می‌بینید که نیروهای مسلح تمام بیانات مقام معظم رهبری را به عنوان فرمان و دستور تلقی می‌کنند.

فرمانده کل ارتش همچنین اظهار داشت: انقلابی بودن و جهادی عمل کردن از الزامات مدیریت جهادی و انقلابی است؛ نیروهای انقلابی کاربلد و پرتلاش، معتقد به وعده الهی است؛ در واقع همان‌گونه که در دفاع مقدس دنیا دست در دست هم دادند تا انقلاب ما را شکست دهند اما نتوانستند به اهداف خود برسند و یا با توطئه می‎خواستند محور مقاومت را شکست دهند اما شکست خوردند.

وی تاکید کرد: امروز نیز اگر چه آنها در جنگ اقتصادی هم دست در دست هم داده‎اند و تلاش دارند تا ما را به زانو درآورند اما در این جنگ هم با همکاری مردم شکست می‎خورند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار