انتصاب مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی را به‌عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران منصوب کرد.
کد خبر: ۳۲۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ - 15January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی را به‌عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران منصوب کرد.

در این حکم انتصاب، آمده است: «تهران سرزمین شهیدان و دیار مؤمنان انقلابی و عاصمه‌ ام‌القراء امت اسلامی است؛ شهری که قلب نهضت در سینه آن می‌تپد و کانون فیضان معارف انقلاب و جریان اسلام ناب در جان امت و ملت است. تهران علاوه بر آنکه مفتخر بر پایتختی نظام جمهوری اسلامی است، خود واجد ذخایر و سوابق درخشان علمی، معنوی و فرهنگی است و در دوران معاصر در فراز‌ها و مقاطع مختلف حرکت متکامل مردم ایران، همواره پیشرو و پیشران بوده است. بالتبع استان تهران نیز از همین اهمیت برخوردار و تبلیغ اسلام انقلابی در آن واجد آثاری است که همه کشور از نتیجه آن منتفع خواهد شد.

اینک در دوره جدید فعالیت‌های روبه پیش سازمان و در ادامه زحمات و خدمات گذشته، جنابعالی را که صاحب فضل و دانش و روحیه انقلابی و دارای بینشی مناسب و جامع درباره «اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله و سلم» می‌باشید به‌عنوان «مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران» منصوب می‌کنم.

بی‌تردید استان تهران با انبوه برخورداری‌ها و دارایی‌هایش، و انباشت مشکلات و پیچیدگی‌هایش، یکی از کلیدی‌ترین میدان‌هایی است که امید دارم مأموریت سازمان تبلیغات در دوران جدید، در آن تحقق تام یابد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، در این خصوص بتواند الهام‌بخش، الگوساز و راهگشا برای دیگر مراکز استانی سازمان باشد.

تعامل هم‌افزا با نهاد‌های انقلابی و حاکمیتی، تکیه بر تشکل‌ها و ظرفیت‌های مردمی، اهتمام ویژه در به میدان آوردن جریان‌های دانشجویی و طلبگی و اتصال وثیق به سرمایه‌های انسانی، علمی و تبلیغی حوزه‌های علمیه قم و تهران، مهم‌ترین و مؤثرترین رهیافت‌ها در انجام رسالت‌های محول شده به شمار می‌آید.»

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی دروس دوره مقدمات را در محضر اساتید حوزه تهران خصوصا مرحوم آیت الله مجتهدی فراگرفته و در حوزه علمیه قم از اساتید مبرزی، چون حجج اسلام و المسلمین علی رضا امینی، یزدان پناه، رمضانی، رحیقی، فلاح شیروانی و امینی نژاد بهره‌مند شده است و اکنون از شاگردان درس حضرت آیت الله خامنه‌ای است.

از جمله سوابق فرهنگی و اجرایی وی می‌توان به معاونت مرکز پژوهش‌های جوان، مدیریت خانه طلاب جوان قم و خانه طلاب تهران، سردبیری نشریات حوزوی خط، عهد، رهنامه پژوهش، و حاشیه، مدیریت حوزه علمیه، حوزه عملیه نهضت و معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تهران اشاره کرد.

طی مراسمی از زحمات حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی تهران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار