حجت‌الاسلام منتظری در جمع خبرنگاران:

قانون مرتبط با سارق و سرقت باید جامع‌تر شود

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه برخورد قضات با سارقان تابع قانون است، گفت: امروز باید قانون مرتبط با سارق و سرقت جامع‌تر شود؛ باید از یک سری ابزار‌های دیگر استفاده کنیم تا وقوع سرقت کاهش یابد.
کد خبر: ۳۲۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ - 16January 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه همایش تخصصی معاونین و روسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص علت چندین بار دستگیری و آزادسازی سارقان و همچنین پیرامون اجرای قانون حد برای اینگونه سارقان اظهار داشت: شرط در سرقت تعدد نیست و هر نوع سرقتی موجب حد نمی‌شود.

وی ادامه داد: در شرطی ممکن است شخصی به صورت مکرر سرقت کند، اما به دلیلی حکم حد سرقت اجرا نشود؛ ما مبارزه با سرقت و سارق را تنها در زندانی کردن نمی‌دانیم؛ چرا که زندانی کردن آثار و تبعات سویی برای زندانی و خانواده آنها دارد.

وی با اشاره به اینکه برخورد قضات با سارقان تابع قانون است، گفت: امروز باید قانون مرتبط با سارق و سرقت جامع‌تر شود؛ باید از یک سری ابزار‌های دیگر استفاده کنیم تا وقوع سرقت کاهش یابد.

دادستان کشور در پاسخ به سوالی در خصوص تنظیم بازار و نظارت بر آن خاطرنشان کرد: دستور العملی در این خصوص تدوین شده و یه سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این دستور العمل از هفته آینده دادستان‌ها مکلف هستند در این فصل و در آستانه پایان سال همراه با دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت‌ بیشتری بر انبار‌ها و بازار داشته باشند.

دادستان کشور افزود: از تولیدکنندگان و فروشندگان این انتظار را داریم همکاری کنند و کام مردم را در آستانه عید نوروز و چهلمین سال انقلاب شیرین کنند.

حجت الاسلام منتظری گفت: عده‌ای به دنبال این هستند با حربه حقوق بشر ما را از حدود الهی خارج کنند، اما ما در این 40 سال نشان دادیم به دنبال اجرای قانون هستیم.

وی در خصوص حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: بعضی از عناصر موثر در پرونده دانشگاه علوم و تحقیقات دستگیر شدند و بخشی از پرونده‌ها هم به دادگاه ارسال شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها