وزیر صنعت در آئین بهره برداری از مجتمع فولادسازی بردسیرخبرداد:

۶۶ میلیون تن ظرفیت استخراج معادن در استان کرمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان کرمان با دارا بودن 66 میلیون تن ظرفیت استخراج معادن زمینه 23 هزار شغل مستقیم را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۳۲۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ - 22January 2019

به گزارش دفاع پرس از کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، «رضا رحمانی» در آئین بهره برداری از پروژه‌های فولاد شرکت میدکو در مجتمع فولادسازی بردسیر اظهار داشت:با نصب‌العین قرار دادن فرمایش مقام معظم‌رهبری(مدظله العالی) در حوزه صنعت و معدن، تلاش کردیم بسته‌ای در حوزه معدن از اکتشافات تا تکمیل زنجیره فولاد، آهن و آلومینیوم تا واگذاری معادن بزرگ و کوچک  تدوین و برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: امروزه باوجود تحریم ها و فشارها با تولید 22 میلیون تن فولاد خام در کشور رشد 22 درصدی نسبت به سال قبل داشته‌ایم و این در شرایطی است که دنیا رشد 6 درصدی را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: در 8 ماهه نخست سال جاری 16 میلیون و 600 هزار تن فولاد خام در کشور تولید کردیم که رشد 18 درصدی را نشان می دهد.

رضا رحمانی با اعلام این خبر که 62 درصد فولاد تولیدی خاورمیانه در ایران است؛ خاطرنشان کرد: در 6 ماه گذشته توانستیم کشورهای مطرح دنیا در حوزه فولاد مثل فرانسه و ایتالیا را پشت سر بگذاریم و در جایگاه 10 تولید فولاد دنیا قرار بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر حدود 110 میلیون تن پروژه در زنجیره فولاد تعریف کردیم و با تعریف 20 میلیون تن پروژه بزرگ فولادی در سواحل جنوبی، ان شاءالله این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

رحمانی با اشاره به نزدیکی ایام پیروزی و سالگرد 40 سالی انقلاب اسلامی اظهار داشت: از حدود دو و چهار دهم میلیون تن زنجیره فولاد در سال 57، اکنون به 205 میلیون تن رسیده ایم.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز از 123 میلیون تن ظرفیت به 205 میلیون تن رسیدیم و با افتتاح های جدید این ظرفیت به 220 میلیون تن افزایش می یابد.

رحمانی با بیان تکمیل زنجیره فولاد توسط شرکت میدکو گفت: تلاش کردیم با توسعه متوازن این زنجیره، ضمن جلوگیری از خام فروشی به توسعه صنایع فولاد نیز کمک کنیم.

وی اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی‌ها برای رونق صنعت ساختمان در سال 98، سرانه مصرف فولاد نیز افزایش خواهد یافت و با همین وضع موجود نیز آمادگی تأمین تقاضاهای آتی در حوزه فولاد را خواهیم داشت.

وزیرصنعت با اشاره به افتتاح و تکمیل زنجیره فولاد در استان کرمان ادامه داد: در بردسیر توانستیم بدون فاینانس و سرمایه‌گذاری خارجی، صنایع فولاد را تکمیل کنیم.

رحمانی گفت:بومی سازی بیش از 60 درصدی تجهیزات و تکنولوژی پروژه‌های شرکت میدکو در استان کرمان خبر خوبی است و این قضیه محصول ما را در بازارهای صادراتی تضمین می کند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: در صنعت فولاد هم اکنون از صفر تا صد همه مراحل و فرآیند پروژه ها را انجام می‌دهیم.

رحمانی با اشاره به اولویت حفظ وضع موجود در بخش تولید در شرایط کنونی کشور تصریح کرد: متأسفانه 36 درصد واحدهای تولیدی استان زیر ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند و عمده‌ترین مانع در مسیر رونق تولید بحث تأمین نقدینگی است و بانک ها در این زمینه باید بیشتر کمک کنند.

وی با ارائه آماری از وضعیت تولیدی معادن کشور در دنیا اظهار داشت: در مس رتبه 15 دنیا را داریم و طبق برنامه ریزی باید به جایگاه 12 در دنیا برسیم و در آلومینیوم نیز از رتبه 18 کنونی باید به رتبه 14 دنیا دست پیدا کنیم.

رحمانی اضافه کرد: از 66 میلیون تن ظرفیت استخراج استان کرمان در حوزه معادن، حدود 23 هزار شغل مستقیم در استان ایجاد شده است و از 55 میلیون تن هدف گذاری شده جدید حدود 10 میلیون تن در استان کرمان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها