مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

ارائه آموزش در هنرستان‌های علوم و فنون دریایی با هماهنگی نیروی دریایی

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌شود آموزش در هنرستان‌های علوم و فنون دریایی هماهنگ با نیازها و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی و نیروهای دریایی ارتش و سپاه باشد.
کد خبر: ۳۲۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ - 23January 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «سید محسن حسینی مقدم» مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه استقرار سیستم استانداردسازی، توانمندسازی و ارتقای سطح کیفیت آموزشی و تخصصی هنرستان‌های علوم و فنون دریایی که در هرمزگان امضاء شد، اظهار داشت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه، استانداردسازی آموزش‌ها در هنرستان‌های علوم و فنون دریایی هرمزگان برای رسیدن به سطح کیفی مطلوب آموزشی است.

حسینی مقدم افزود: دانش آموزان پیش از این صلاحیت‌های مدنظر متولیان صنایع دریایی را بعد از فارغ التحصیلی کسب می‌کردند، اما با این تفاهم‌نامه بعد از این دانش آموزان صلاحیت‌های مورد نیاز برای اشتغال را در حین دوره آموزشی سه ساله کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش در آموزش و تربیت دانش آموزان، توجه به تقاضای بازار کار است، تصریح کرد: اکنون در کشور ۱۲ هنرستان علوم و فنون دریایی وجود دارد که نزدیک به ۲ هزار هنرجو دارند.

حسینی مقدم با اشاره به اینکه ۳۵ درصد این دانش آموزان در چهار هنرستان علوم و فنون هرمزگان مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: فارغ‌التحصیلان این هنرستان‌ها در سه رشته الکترونیک و مخابرات دریایی، ناوبری و مکانیک موتور‌های دریایی و در صنایع مرتبط با حوزه دریا مشغول کار می‌شوند.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌شود آموزش در هنرستان‌های علوم و فنون دریایی هماهنگ با نیاز‌ها و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی و نیروهای دریایی ارتش و سپاه باشد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها