دبیرکل ناتو:

امیدواریم دولت افغانستان وارد گفت‌وگوهای صلح با طالبان شود

دبیرکل ناتو در ادامه به تلاش‌های آمریکا و فرآیند صلح افغانستان اشاره کرد و گفت: ما از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کنیم و بهترین راه را راه‌حل سیاسی می‌دانیم و امیدواریم دولت افغانستان هرچه زودتر به فرآیند صلح ملحق شود.
کد خبر: ۳۲۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ - 26January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اظهار داشت: هدف از حضور ناتو در افغانستان جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به مکانی برای فعالیت گروه‌های تروریستی است.

وی که در کنفرانس مشترک خبری با نخست وزیر نیوزلند سخنرانی می‌کرد، افزود: وضعیت دشواری در افغانستان حاکم است، اما بهترین راه از نظر ناتو، آموزش و حمایت از نیروی نظامی افغانستان است.

دبیرکل ناتو در ادامه به تلاش‌های آمریکا و فرآیند صلح افغانستان اشاره کرد و گفت: ما از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کنیم و بهترین راه را راه حل سیاسی می‌دانیم و امیدواریم دولت افغانستان هرچه زودتر به فرآیند صلح ملحق شود.

استولتنبرگ در مورد حضور نظامی ناتو در افغانستان نیز تاکید کرد: دلیل حضور نظامی ما این است که به طالبان این پیام را مخابره کنیم که آنها در میدان نبرد پیروز نخواهند شد و بهترین کار حل مشکلات از طریق میز مذاکره است.

وی اظهار داشت: ما امیدواریم در مورد نحوه حضور نظامیان کشورهای دیگر در افغانستان نیز در فرآیند صلح گفت‌گو شود و به‌زودی در مورد نتایج این مذاکرات و حضور نظامیان خارجی در افغانستان بحث شود.

دبیرکل ناتو در پایان یادآور شد: صلح در افغانستان نتایج مهمی درباره حضور نظامیان خارجی در افغانستان خواهد داشت.

به گزارش فارس، رئیس جمهور افغانستان که برای شرکت در نشست اقتصادی داووس به سوئیس سفر کرده است، گفت که از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون 45 هزار نیروی امنیتی جان باخته‌اند.

غنی خروج سربازان آمریکایی از افغانستان را حق این کشور دانست و گفت که این روند باید به درستی انجام شود. وی تاکید کرد که آمریکا به‌ دلایلی مشخصی به افغانستان آمده و ماموریت اصلی این کشور دفاع از افغانستان نیست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار