سردار سلیمانی خبر داد؛

آمادگی ناجا برای تشکیل «پلیس گمرک»

جانشین فرمانده ناجا از آمادگی نیروی انتظامی برای تشکیل پلیس گمرک خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ - 27January 2019

سلیمانی ناجابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا در نشست تخصصی رؤسای مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی ناجا که روز یکشنبه در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قاچاق سوخت و دام زنده عمده موضوعات مطرح شده در رسانه‌هاست.

وی افزود: امسال در حوزه مبارزه با قاچاق دام برنامه‌هایی داشتیم که در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۶ درصد کشف دام زنده افزایش داشته و حداکثر سه هزار دام کشف شده است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: احتمال می‌دادیم که حداکثر ۱۰ هزار تن دام زنده قاچاق شود که بیش از نصف این میزان، دام قاچاق کشف شده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه واردات امسال کمتر از سال گذشته نیست و واردات گوشت بیش از پنج درصد نیز افزایش یافته است، گفت: قاچاق دام نگران‌کننده نیست و قابل کنترل است.

این مقام عالی‌رتبه انتظامی ادامه داد: تصور نمی‌کنم که در کشور مشکل گوشت داشته باشیم و قاچاق بیش از یک درصد در قیمت گوشت تاثیر چندانی ندارد.

وی اضافه کرد: قاچاق دام در مرز‌های جنوب و غرب کشور کاهش یافته است و ایست‌های بازرسی‌های ما فعال هستند و می‌توانیم بگوییم قاچاق دام قابل کنترل است و اگر سازمان‌ها، اطلاعاتی داشته باشند که در جایی اتفاقی رخ می‌دهد به ما خبر دهند ما با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

سردار سلیمانی گفت: سوخت به دلیل تفاوت قیمت ارز، جذابیت خاصی برای قاچاقچیان دارد که فعالیت‌های صورت گرفته توسط ناجا و ستاد مبارزه با قاچاق در این امر مثبت بوده است و ادامه خواهد داشت. ارتش و سپاه نیز در این امر به ما کمک خواهند کرد.

جانشین فرمانده ناجا افزود: امروز میزان قاچاق بسیار کاهش یافته است و عزم خوبی در مبارزه با آن مشاهده می‌شود، اما باید چند اقدام دیگر برای بهبود وضعیت صورت بگیرد. قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در ناجا راه اندازی شده است، اما معتقدیم بخشی از قاچاق از جا‌های رسمی وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: مبارزه با قاچاق به دلیل پیچیدگی‌هایش، نیاز به شگرد‌های پلیسی دارد و باید توجه داشت که حضور فیزیکی پلیس در اماکن رسمی گمرک بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: ترانزیت‌ها باید کنترل شوند و ردیاب بر روی آن‌ها نصب و تجهیزات لازم برای ایست‌های بازرسی فراهم شود. همچنین دسترسی پلیس به بانک اطلاعاتی می‌تواند کمک خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق باشد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: امروز برای ۱۵ گلوگاه مهم تجهیزات لازم برای مبارزه با قاچاق نصب شده است و پلیس با جدیت تلاش می‌کند تا ورود کالای قاچاق به کشور کمتر شود.

وی تأکید کرد: آمادگی لازم را برای راه اندازی پلیس گمرک داریم و این موضوع در مجامع رسمی در حال بررسی است و به دلیل برخی تعلل‌ها ممکن است که این موضوع کمی طول بکشد.

سردار سلیمانی گفت: در مورد کوله‌بران مظلوم‌نمایی می‌شود که این کار بسیار اشتباه است. ما با اشراف کامل با کوله‌برانی که مجوز ندارند و به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند، برخورد می‌کنیم.

جانشین فرمانده ناجا در پایان بر تشکیل یگان حفاظت در تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار