کارشناس لبنانی شبکه المنار در گفت وگو با دفاع پرس :

هراس صهیونیست ها از تهدید سید مقاومت در جنگ احتمالی؛اولین مانورنظامی در سرزمین های اشغالی برگزار شد

کارشناس لبنانی شبکه المنار با اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصرالله و وقوع جنگ احتمالی گفت: رژیم صهیونیستی برای اولین بار تمهیداتی مانند مانور نظامی در خاک فلسطین اشغالی به منظور آمادگی برای جنگ در مرزهای داخلی اسراییل را برگزار می کند.
کد خبر: ۳۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰ - 05November 2014

هراس صهیونیست ها از تهدید سید مقاومت در جنگ احتمالی؛اولین مانورنظامی در سرزمین های اشغالی برگزار شد

به گزارش خبرنگاربین الملل دفاع پرس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان اخیر خود به تهدیدهای اسرائیل علیه حزبالله و مقاومت لبنان پرداخت. وی گفت: درباره آنچه اسرائیلیها میگویند و به صورت مداوم تهدید می کنند بخصوص پس از تجاوز اخیر به غزه و جنگ سوم (علیه) لبنان، تأکید میکنم که این تهدیدها از موضع قدرت نیست بلکه از روی ترس است.
 

سید مقاومت در بخشی دیگر از سخنان خود  به کسانی که از عقبنشینی و خروج حزبالله از سوریه دم میزنند گفت: برخی از رؤیای خودشان در عقبنشینی (حزبالله) از سوریه و همچنین درباره (خطرناک بودن) اوضاع منطقه القلمون (در مرز سوریه برای لبنان) سخن میگویند. اما باید بگویم که وضعیت در قلمون بسیار عالی است و ماههاست که (تکفیریها) میجنگند تا یک روستا را پس بگیرند، اما نمیتوانند.

 

در همین راستا درخصوص آخرین تحولات لبنان و حمله احتمالی رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان با دکترحسن حیدر کارشناس مسائل لبنان و مدیر اخبار و برنامه های سیاسی شبکه المنار در تهران به گفت و گو پرداختیم.

حسن حیدر کارشناس لبنانی شبکه المنار با اشاره به تحولات اخیر تروریست ها در مناطق مرزی لبنان گفت: وجود تروریست های القاعده در سوریه و سایر کشورهای عربی از 15 سال پیش تاکنون در منطقه محسوس بوده و گروه های تکفیری و سنی های تندرو در مناطق شمالی لبنان همواره فعال بودند.

وی ادامه داد: سابقه حضور تروریست ها به سال 2000 برمی گردد و تشکیل هسته تروریست ها به قبل از داعش برمی گردد.این تروریست ها در طرابلس از سوی برخی گروه های وهابیت در کشورهای حاشیه خلیج فارس رشد کردند و حتی بعد از جنگ عراق و امریکا و تحولات سوریه گروهی از این تروریست ها به سمت شما ل سوریه رفته و به تروریست های ان منطقه ملحق شدند .


حیدر ادامه داد: در سال 2007 ارتش لبنان در اردوگاه نهرالبارد با تروریست ها وارد جنگ چندماهه شد و حدود 170 نفر از نیروهای ارتش شهید شدندو در حال حاضر تعداد زیادی از این تروریست ها در زندان رومیه لبنان به سر می برند و هم پیمانان آنها همواره خواستار آزادی آنها هستند .

در جنگ اخیر قلمون و مناطقی چون عرسال ارتش لبنان با گروه های تروریستی در گیر شدند و آنچه که معلوم است تروریست ها در مرز شرقی سوریه در شروع فصل سرما و در حالی که در ارتفاعات 2600 متری برف سنگین می بارد و گاه ارتقاع برف به 6 متر می رسد و مناطق صعب العبور است به دنبال پناهی در مرز شرقی لبنان هستند و در جنگ با ارتش چند سرباز را به گروگان گرفتند و در حال رایزنی با دولت لبنان برای مبادله اسراهستند.


کارشناس لبنانی خاطرنشان کرد: در واقع تروریست هابه دنبال برپایی امارت شمال در طرابلس هستند و همانطور که سید حسن نصرالله مطرح کرد تحرکات تروریست ها در نطفه خفه شد و ارتش در عملیات وسیعی آنها را به عقب راند و این پیروزی با حمایت معنوی و سیاسی حزب الله و مردم انجام شد.

وی در خصوص پراکندگی تروریست ها در منطقه گفت: تروریست ها اعم از تکفیری ها داعش جبهه النصره به طور مخفیانه و پراکنده کار می کنند و متاسفانه در میان مردم پنهان می شوند و ارتش از طریق عملیات امنیتی و اطلاعاتی به دنبال ردپای تروریست ها هستند.

حیدر با اشاره به تهدید های اخیر رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان گفت: در لبنان ضرب المثلی است که سگی که گاز می گیرد پارس نمی کند. بنابراین رژیم صهیونیستی نمی تواند هیچ اقدام عملی علیه حزب الله انجام دهد.

کارشناس لبنانی تصریح کرد: حدود یک ماه و نیم پیش در مزارع شبعا گروهک تروریستی تحت حمایت اطلاعاتی و نظامی اسراییل بودند  و قصد ورود به مناطق دروزی جنوب شرق لبنان را داشتند اما از حزب الله شکست سنگینی خوردند به طوری که حزب الله در ان منطقه بمب گذاری کردو تعدادی از سربازان صهیونیستی زخمی شدند  و این پیام حزب الله لبنان بود به اسراییل که ما اماده جنگ هستیم.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در مقابل این تهاجم تنها به پاسخ مختصر اکتفا کرد چون به قدرت حزب الله آگاه هستند.

 

حیدر با اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصر الله در روز عاشورا گفت: فرمانده کل ستاد مشترک اسراییل چندی پیش گفته بود در صورت وقوع جنگ میان لبنان و اسراییل لبنان به 80 سال قبل برمی گردد اما سید حسن نصرالله دیروز گفت در صورت وقوع جنگ میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان تمام مناطق فلسطین اشغالی اعم از بنادر و فرودگاه ها زیر موشک و بمباران حزب الله خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با حضور حزب الله در سوریه از قدرت مقاومت کم نشد هدف اصلی حزب الله در عراق و سوریه نیست بلکه همواره در منطقه حزب الله به دنبال مقابله با اسراییل و ازادسازی قدس است بنابراین صهیونیست ها روی کلام و سخنان سید حسن نصرالله به خوبی توجه می کنند و در گذشته نیز سید اظهار داشته که در صورت جنگ احتمالی شمال فلسطین اشغالی در تصرف حزب الله خواهد بود از این رو رژیم صهیونیستی برای اولین بار تمهیداتی مانند مانور نظامی در خاک فلسطین اشغالی به منظور آمادگی برای جنگ در مرزهای داخلی اسراییل را برگزار می کند.

حیدر گفت: در جنگ اخیر غزه که گروه های مقاومت با موشک های احتمالی نقاط مختلف اسراییل را هدف قرار دادند موجب هراس رژیم صهیونیستی شدند واذعان کردند موشک های حزب الله لبنان قدرت تخریبی بسیار بالاتری دارد و احتمال تخریب بیشتر است .

اما رژیم صهیونیستی سعی می کند به لحاظ جو روانی به شهرک نشینان این اطمینان را بدهد که در برابر حزب الله پیروز است.در حال حاضر اقتصاد و امنیت صهیونیست ها به خطر افتاده به طوری که اخیرا در جولان عملیاتی انجام شد  که گفتند کار حزب الله بوده البته حزب الله این عملیات را به عهده نگرفته اما این اقدامات حاکی از آمادگی حزب الله دارد و نکته ای که در شرایط کنونی وجو دارد این است که هیچ کس نمی خواهد در منطقه جنگی رخ دهد.

انتهای پیام/ح
 

نظر شما
پربیننده ها