معرفی داوران بخش مسابقه ایران یک در جشنواره تئاتر فجر

اسامى داوران بخش مسابقه ایران یک، ازسوى دبیرخانه سى وهفتمین جشنواره بین‌المللى تئاترفجر معرفى شدند.
کد خبر: ۳۲۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ - 27January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، الهام کردا (بازیگر)، رضا گوران (نمایش نامه نویس، کارگردان و مدرس) و حسین مسافر آستانه (کارگردان، بازیگر و مدیر فرهنگى) داوران این بخش خواهند بود.

این سه هنرمند قرار است در طول برگزارى جشنواره تئاتر فجر نمایش‌هاى راه یافته به بخش مسابقه ایران یک را به قضاوت بنشینند.

چهره‌های دانشگاهی راوی دیگر گونه‌های اجرایی

بخش دیگر گونه‌های اجرایی سی و هفتمین جشنواه بین‌المللی تئاتر فجر شامل ۱۷ اثر و با حضور افرادی، چون علی‌ظفر قهرمانی‌نژاد و آزاده شاهمیری و جوانانی مانند احمد سلگی و همچنین حضور شش کارگردان زن؛ پنج نفر از تهران و یک نفر از مشهد، برگزار خواهد شد.

از جمله آثاری که توسط چهره‌های شناخته شده برای اهالی تئاتر، کارگردانی می‌شود می‌توان به «دیگری‌ام، چرا؟» از گروه هنری کوچگر به نویسندگی گروه اجرایی نمایش و کارگردانی علی‌ظفر قهرمانی‌نژاد اشاره کرد.

تسهیل‌گران این اجرا سارا امیری و محمدرضا دهنوی‌اند و بازیگرانش ضیا انصاری، معصومه جعفری، نرگس حسینی، علیرضا حسینی، بسگل حسنی، علی رحیمی، آمنه فقیری و زهرا میرزایی. مدت زمان «دیگری‌ام، چرا؟» ۶۰ دقیقه است و در تهران تولید شده است.

از جمله چهره‌های دانشگاهی که در بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد می‌توان به آزاده شاهمیری اشاره کرد. او طراح و کارگردان «موزه نزدیک» به نویسندگی سهیل امیرشریفی با بازی ندا جبرئیلی و آوا درویشی است که در مدت زمان ۴۵ دقیقه اجرا می‌شود و محصول تهران است.

در این میان حضور چهره جوانی، چون احمد سلگی کارگردان نمایش «کاندولا»؛ متولد ۱۳۷۰ در تهران، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه هنر تهران و طراح، نویسنده و کارگردان نمایش‌هایی، چون «خرگوش‌های منقبض»، «حر شهید»، «ترسیم پنج‌ضلعی»، «یک میلی‌میکرون تا مرگ»، «سولفوریک، هشتاد درصد» و «هویت پروانه‌های مرده» نیز قابل توجه است.

در بخش دیگر گونه‌های اجرایی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۱۲ کارگردان مرد حضور دارند و شش کارگردان زن. این زنان که پنج نفرشان از تهران و یک نفرشان از مشهد است عبارتند از: سما موسوی‌مفخر کارگردان «آدم‌هایی که نمی‌بینم» از تهران، مهنوش نراقی کارگردان «بر پهنه کافه» از تهران، ثریا اخلاقی کارگردان «ما و دیگران» از مشهد، کیمیا خطیب‌زاده کارگردان «مثبت و منفی هفت» از تهران، آزاده شاهمیری کارگردان «موزه نزدیک» از تهران و نازنین‌زهرا رفیعی کارگردان «نباید» از تهران.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار