القدس:

رژیم صهیونیستی دوباره مسجد الاقصی را به روی فلسطینی‌ها بست

نظامیان صهیونیستی با یورش دوباره به مسجدالاقصی و برخی مناطق دیگر قدس اشغالی، مسجد را برای ساعاتی بستند و چندین فلسطینی دیگر را بازداشت کردند.
کد خبر: ۳۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹ - 05November 2014

رژیم صهیونیستی دوباره مسجد الاقصی را به روی فلسطینی‌ها بست

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه بار دیگر به مسجدالاقصی یورش بردند در حالی که سهشنبه شب (دیروز) نیز در عملیات یورش به منازل فلسطینیان در قدس اشغالی چندین نفر را بازداشت کردند.

روزنامه القدس چاپ فلسطین اشغالی در وبگاه خبری خود گزارش کرد که نیروهای اشغالگر، برای نخستین بار وارد «المسجد القبلی» (مسجد جنوبی مسجدالاقصی) شدند و آن را به همراه منبر مسجدالاقصی مورد هتک حرمت قرار دادند.

درگیری شدید در مسجدالاقصی / هشدار خطیب مسجدالاقصی

همه این اقدامات در سایه تشدید درگیریها در بیرون و داخل مسجدالاقصی رخ داد. صبح امروز نیروهای اشغالگر درهای مسجدالاقصی را برای چندین ساعت روی فلسطینیها بستند حال آنکه گروههای یهودی اجازه یافتند وارد مسجد شوند.

شیخ «عکرمه صبری» امام و خطیب مسجدالاقصی در واکنش به تجاوزات امروز رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، مقدسات قدس را خط قرمز اعلام کرد و در مورد آن به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

وی این اقدامات را اصرار رژیم صهیونیستی بر هتک حرمت مقدسات توصیف کرد و افزود: ادعای رژیم اشغالگر در مورد تلاش بازگرداندن آرامش به قدس اشغالی دروغ، فریب افکار عمومی و خریدن زمان است. صبری رژیم صهیونیستی را مسئول کامل تمام تنشهای این روزها در قدس اشغالی اعلام کرد.

اقدامات تلافیجویانه اسرائیل و بازداشت و جراحت چندین نفر

در همین راستا رژیم صهیونیستی اقدامات تلافیجویانه خود را در قدس اشغالی افزایش داده است. این رژیم در روزهای اخیر چندین منزل مربوط به فلسطنیان را تخریب و برخی اراضی آنان را در قدس شرقی مصادره کرده است.

نظامیان این رژیم چند تن از نمایندگان عرب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مانند «حنین زغبی»، «طلب ابوعرار» و «ابراهیم صرصور» را که قصد ورود به مصلای قبلی را داشتند، احاطه کرد و به آنها اجازه ورود نداد.

منابع خبری از مجروحیت چندین نفر در درگیریهای امروز در قدس اشغالی خبر دادهاند.

بازداشت رهبران جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی

بنا به گزارش وبگاه خبری «وطن» در بین بازداشتشدگان «رائد ربیع» و «محمد صالح محسن» از رهبران جبهه آزادیبخش فلسطین در «ابودیس» واقع در جنوب شرق قدس نیز وجود دارند.

تعدادی از بازدشت شدگان مربوط به منطقه «الثوری» محل زندگی شهید «معتز الحجازی» آزاده جهاد اسلامی هستند. معتز الحجازی چهارشنبه شب (7 آبان ماه) خاخام افراطی «یهودا گلیک» را ترور و مجروح کرد. قدس از آن شب تا کنون ناآرامتر شده است و رژیم صهیونیستی بیم وقوع انتفاضه سوم را دارد.


انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار