فرمانده سپاه امام رضا (ع):

لازمه فعالیت در فضای مجازی انسجام و برنامه­‌ریزی است/ عمق اندیشه، ویژگی فعالیت جریان انقلاب اسلامی در فضای مجازی است

سردار «نظری» با تأکید بر اینکه ورود به فضای مجازی به صورت انفرادی خطر جدی به همراه خواهد داشتT گفت: باید به صورت منسجم و با طراحی به فضای مجازی ورود پیدا کنیم و آن را به تصرف خود در آوریم تا هم از آسیب دور باشیم و هم رسالت بسیجی خود را در تحقق اهداف انقلاب اسلامی در فضای مجازی جامه عمل بپوشانیم.
کد خبر: ۳۳۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ - 30January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آئین افتتاحیه نخستین گردهمایی فعالان فضای مجازی استان خراسان رضوی با عنوان «مشق مجازی» با حضور سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع) شامگاه چهارشنبه (دهم بهمن‌­ماه) در مجتمع فرهنگی آیه­‌ها در مشهد برگزار شد.

سردار نظری در این همایش با بیان اینکه چندین سال است که جامعه بشری در مواجهه با فضای مجازی قرار گرفته استT اظهار داشت: تکنولوژی و هر دستاوردی می­‌تواند هم مفید باشد و هم اثر تخریبی داشته باشد. این مسئله بستگی به کسانی دارد که در ارتباط با آن قرار می­‌گیرند.

وی افزود: فضای مجازی دستاوردی علمی است که انسان در مواجهه با آن می‌­تواند به صورت مفید از آن بهره ببرد و یا تحت تأثیر مضرات آن قرار بگیرد و این واقعیتی است که پیش رو داریم. فضای مجازی در شرایط فعلی انباشته از موضوعات تخریبی و مثبت است؛ لذا فوق‌­العاده قابل استفاده و فوق العاده خطرناک است.

با انسجام و طراحی درست در مقابل دشمنان بایستیم

وی در بخش دیگری از سخنانش کارکرد فضای مجازی از سوی دشمنان انقلاب را مورد بررسی قرار داد و افزود: جبهه استکبار به صورت عام و خاص در مواجهه با انقلاب اسلامی از این فضا استفاده می­‌کند. ما باید صورت­‌بندی­‌های خود و توانمان را بشناسیم و با گذراندن دوره‌های آموزشی و داشتن انسجام و طراحی درست، در مقابل ترفندهای دشمنان بایستیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه این است که دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار در پی آن هستند تا از طریق فضای مجازی به فضای واقعی دسترسی پیدا کنند. دشمن فضای مجازی را در اختیار دارد. برای اینکه بتواند در همه بخش‌­ها از فضای مجازی به فضای حقیقی منتقل شود سناریوسازی و طراحی می‌­کند.

نظری تأکید کرد: هدف دشمن از فعالیت در فضای مجازی این است که افکار و اندیشه­‌های ارزشی و دینی و اعتقادی را مورد هدف قرار دهد و انسان­‌های دینی و معتقد را به انسان­‌های بی تفاوت تبدیل کند.

عمق فکری ویژگی فعالیت جریان انقلاب اسلامی در فضای مجازی

وی ابراز داشت: خط موفقیت دشمنان انقلاب اسلامی در این است که آن طراحی و برنامه‌­ریزی و عملیاتی که در فضای مجازی صورت می­‌گیرد در میدان واقعی پیاده­‌سازی کند تا بتوانند اهداف خود را در فضای واقعی محقق کند. هدف فضای واقعی است اما مجرا فضای مجازی است.

نظری ادامه داد: داشته‌­ها و توانایی دشمنان انقلاب در فضای مجازی بالا است ضمن اینکه آنها محدودیت و چارچوبی برای فعالیت‌­های خود ندارند. در نگاه اول و علی الظاهر در این نبرد مجازی مؤلفه­‌های قدرت دشمنان انقلاب بیش از نیروهای مقابل آنها است؛ اما ما نقاط قوت خاصی که مربوط به خود ما است، داریم.

وی افزود: آنها بر اساس بی­‌قیدی همه عملیات­‌های فریب و دروغ را می­‌توانند انجام دهند؛ اما ما از یک عمق فکری و اندیشه‌­­ای برخوردار هستیم. عمق فکری ما می‌­تواند در مقابل همه سناریوهای سطحی آنها مقاومت کند و ما را به یک جریان آفندی تبدیل کند تا سطح گسترده‌­ای از توان دشمن را که قابل زدن است هدف قرار دهیم و این امتیاز جبهه انقلاب اسلامی است.

خلاء موجود بردن واقعیت به فضای مجازی است

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: نکته دیگری که باید در فضای مجازی به آن توجه داشت این است که واقعیت، در اختیار ما است و ما مسلط بر اهداف خودمان هستیم. آنچه ضعف ما به حساب می‌­آید حضور در فضای مجازی است وگرنه ما مخاطبین خود را در واقعیت در اختیار داریم. آنچه خلاء کار ما است بردن این واقعیت در فضای مجازی است.

نظری افزود: با توجه به ظرفیتی که داریم به راحتی می‌­توانیم به فضای مجازی منتقل شویم و آن را تحت مدیریت و عملیات خود در آوریم. لازمه تحقق این مهم انسجام و برنامه­‌ریزی است.

وی در پایان گفت: اگر به صورت انفرادی و بدون هدف وارد فضای مجازی بشویم خطر جدی ما را تهدید می­‌کند. دور می‌­خوریم و حذف می­‌شویم. باید به صورت منسجم و با طراحی به فضای مجازی ورود پیدا کنیم و آن را به تصرف خود در آوریم تا هم از آسیب دور باشیم و هم رسالت بسیجی خود را در تحقق اهداف انقلاب اسلامی در فضای مجازی جامه عمل بپوشانیم.

بنا بر این گزارش، در نخستین رویداد رقابتی فعالان فضای مجازی بسیج استان خراسان رضوی 520 نفر از فعالان سایبری بسیج در قالب 150 تیم از شهرستان­‌های استان خراسان رضوی و همچنین نواحی 12 گانه بسیج سپاه امام رضا(ع) مستقر در مشهد در سه حوزه تخصصی تحلیل محتوا، تولید محتوا و توزیع محتوا در مدت 36 ساعت به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها