استاندار اردبیل:

دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان اردبیل چشم‌گیر است

«اکبر بهنامجو» با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در کشور به ویژه استان اردبیل منشاء خدمات بزرگ بوده، گفت: دستاوردهای انقلاب در استان چشم‌گیر است.
کد خبر: ۳۳۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ - 01February 2019

دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان اردبیل چشمگیر استبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، «اکبر بهنامجو»  استاندار اردبیل در سخنان خود پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی تنها 500 تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که این رقم هم اکنون به 2 هزار و 385 تخت رسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز تخت های بیمارستانی در استان اردبیل از میانگین کشوری کم است، بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا چهار سال آینده تعداد تخت های بیمارستانی در این استان به چهار هزار تخت خواهد رسیده و از متوسط کشوری بیشتر خواهد شد.

این مقام مسوول از تدوین سند جامع سلامت در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه ایده آل در حوزه سلامت و درمان باید مردم به توصیه های پزشکی و نوع و نحوه تغذیه و تحرک توجه کنند.

بهنامجو با اشاره به برخی خدمات زیرساختی در استان اضافه کرد: قبل از انقلاب در استان اردبیل راه اصلی مناسبی وجود نداشت اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی 700 کیلومتر راه اصلی و 152 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده است.

به گفته وی، هم اکنون 120 کیلومتر بزرگراه در استان در حال احداث است و برای احداث 200 کیلومتر نیز در آینده نزدیک با قرار گاه خاتم الانبیاء قرار داد بسته خواهد شد.

وی همچنین گفت: راه آهن در حال احداث اردبیل نیز تا دهه فجر سال 99 به بهره برداری خواهد رسید و اتصال آن به پارس آباد در حال مطالعه بوده و برای متصل شدن به جمهوری آذربایجان با مقام های آن کشور تفاهمنامه ای به امضا رسیده است.
استاندار اردبیل همچنین افزود: سرمایه گذاری در استان افزایش یافته به طوری که امسال در مقایسه با سال گذشته سرمایه گذاری ها در استان تا 60 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: احیای واحدهای تولیدی یکی از ‌اولویت های مدیران استان بوده و امسال 117 واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان وارد مدار تولید شده است.

بهنامجو با بیان اینکه واحدهای تولیدی بسیار بزرگی در آینده نزدیک در استان به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: فاز توسعه ای کارخانه آرتاویل تایر با تولید سالانه 300 هزار لاستیک کامیون و اتوبوس و با اشتغال زایی حداقل 400 نفر از جمله این طرح هاست.

وی ادامه داد: در کارخانه نساجی اردبیل هم اکنون 700 نفر مشغول به کار هستند و تلاش برای فعال کردن همه واحد های آن ادامه دارد و با راه اندازی کامل آن پنج هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.
استاندار اردبیل همچنین گفت: پارسال مجموع صادرات استان 105 میلیون دلار بود که امسال این رقم به 220 میلیون دلار خواهد رسید.
این مقام مسوول با بیان اینکه پروژه های مهمی در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در استان اردبیل در دست اجرا است، افزود: یکی از این پروژه ها پایاب سد خدا آفرین در شمال استان است که 45 هزار هکتار از اراضی دیم را به اراضی آبی تبدیل خواهد کرد.

بهنامجو بیان کرد: برای اجرای این طرح که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید 18 هزار میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری از آن محصولات کشاورزی تولیدی استان یک میلیون تن افزایش خواهد داشت.

وی تاکید کرد که دستاوردهای انقلاب اسلامی نتیجه وحدت مردم و مسوولان است و این مهم باید همچنان حفط و تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها