پیروزی ارتش سوریه؛ هلاکت تروریست‌ها در عرسال، ریف حماه و ریف دمشق

منابع خبری از انهدام خودروهای تروریست ها در دشت عرسال سوریه و خنثی سازی حمله عناصر داعش به بخش شرقی شهر عین العرب این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۳۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲ - 07November 2014

پیروزی ارتش سوریه؛ هلاکت تروریست‌ها در عرسال، ریف حماه و ریف دمشق

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، یک منبع نظامی به شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گفت: یگان های ارتش و نیروهای مسلح چند دستگاه خودروی حامل تروریست ها را منهدم کردند.

وی افزود: سرکردگان برخی گروههای تروریستی در منطقه دشت عرسال در ریف دمشق از جمله این تروریست ها بودند که به هلاکت رسیدند.

به گفته این منبع، یگان های ارتش و نیروهای مسلح سوریه همچنین خودروهای عناصر تروریست در مناطق الصیاد، عابدین، اللطامنة، کفر زیتا، أبو حبیلات، عیدون و القسطل الجنوبی در ریف حماه را منهدم کرده و شماری از تروریست ها را کشته و شمار دیگری را زخمی کردند.

درهمین حال، پایگاه خبری النشره گزارش داد که حداقل 20 نفر از عناصر گروه تروریستی النصره در جریان نبردها با ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

این نبردها در نواحی بیت جن، بیت تیما، کفرحور و بیت سابرظ در ریف غربی شهر دمشق روی داد.

یگان های ارتش سوریه همچنین توانستند چاه گاز "الشاعر" و تپه های اطراف آن در منطقه ریف شرقی شهر حمص را از عناصر گروه  داعش پس بگیرند.

نیروهای مسلح سوریه همچنین دامنه کنترل خود بر چاههای المهر و حجار، برج السیریاتل و تپه غربی و تپه الراجمه در ریف شرقی شهر حمص را بیشتر کردند.

یک خودروی حاوی توپ ضد هوایی عناصر مسلح نیز در ناحیه الخشع در منطقه القلمون منهدم شد که در جریا آن چهار نفر از این عناصر زخمی شدند.

از سوریه همچنین خبر رسید که 158 فرد مسلح دیگر در شهر حلب نیز خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه کردند تا به وضعیت آنها رسیدگی شده و به زندگی عادی برگردند.

این عناصر مسلح متعهد شدند که دیگر سلاح به دست نگیرند و قانون شکنی نکنند.

در طول ماههای اخیر صدها فرد مسلح بویژه در منطقه جوبر در حومه دمشق خود را تسلیم نیروهای امنیتی سوریه کرده اند.

از شهر سوری عین العرب در مرز با ترکیه نیز خبر می رسد که نیروهای کرد مستقر در داخل این شهر عملیات نفوذ عناصر تروریستی داعش به بخشی شرقی آن را خنثی کردند.

عناصر تروریستی داعش برای نفوذ به برخی از محله های بخش شرقی شهر عین العرب تلاش کردند که به درگیری های شدید بین آنها و مدافعان کرد شهر عین العرب منجر شد.

پایگاه خبری النشره نیز به نقل از گروه مخالفان خارج نشین نظام سوریه موسوم به دیده بان حقوق بشر نوشت: نیروهای کرد توانستند چند دستگاه خودروی گروه تروریستی داعش را در منطقه بین دو روستای بغدک و قره موغ در ریف شرقی  عین العرب منهدم کنند.

برپایه این گزارش، دو دستگاه خودروی گروه داعش نیز در جنوب این شهر منهدم شد.

درهمین حال، نیروهای کُرد موفق شدند بر هشت روستای حومه شهر راس العین در منطقه حسکه واقع در شمال شرقی سوریه مسلط شوند.

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار