مدیر حوزه علمیه بوشهر:

تجمل‌گرایی و اشرافیت در مکتب امام (ره) جایی ندارد

حجت الاسلام «رضا خدری» گفت: اگر کسی روحیه کاخ نشینی و تجمل‌گرایی دارد، نباید ادعا کند که پیرو مکتب امام (ره) است.
کد خبر: ۳۳۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ - 04February 2019

تجمل گرایی و اشرافیت در مکتب امام(ره) جایی ندارد

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «رضا خدری» امروز در جمع خبرنگاران به شاخصه‌های مکتب امام (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: عقلانیت، معنویت و عدالت شاخص‌های مکتب امام (ره) هستند و ما اگر همه این‌ها را بدون عدالت داشته باشیم، اسلام ناب نخواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به عناصر شکل دهنده عقلانیت و معنویت امام (ره) پرداخت و گفت: اخلاق محوری، انتقادپذیری، اخلاص، توکل، قانون مداری، مقابله با تحجر و خرافه‌گرایی، مردم سالاری دینی، وحدت‌گرایی، آرمان‌گرایی واقع‌بینانه و نه توأم با توهمات و استکبارستیزی اینها شاخصه‌های عقلانیت و معنویت امام است.

خدری خاطرنشان کرد: اگر جایی دیدیم عده‌ای از مسئولان که کاری دستشان است و می‌توانند برای مردم کاری کنند؛ اما اهمیت ندهند این در مکتب امام و اسلام ناب نیست.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر مقابله با اشرافی‌گری و کاخ نشینی از دیگر شاخصه‌های امام راحل دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) ساده زیستی را به خوبی رعایت کرد و بعد از امام هم رهبری معظم انقلاب این شاخصه ساده زیستی را در حد بالایی در زندگی رعایت کرده اند.

خدری با بیان این که عده‌ای از مسئولان زهد و ساده زیستی را رعایت نکرده و روحیه کاخ نشینی پیدا کردند، گفت: امروز باید گفت در جامعه دچار فاصله طبقاتی شده‌ایم که این مسئله با مکتب امام و رهبری در تضاد است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، رعایت انصاف، فسادستیزی و مقابله با رانت خواری، مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه را شاخصه‌های مکتب امام دانست و گفت: بسیاری از افراد مسؤول که توقع بیشتری از آن‌ها می‌رود این مسائل را رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار