امام جمعه بندر دیر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند مسئله‌ای را به ایران دیکته کند

«سیدعلی حسینی» با بیان این که تنها کشوری که می‌تواند ادعا کند که هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند به آنها مسئله‌ای را دیکته کند نظام اسلامی ایران است، گفت: امروز مسیحیان نیز اعتراف می‌کنند که در پرتو انقلاب اسلامی دین مسیحیت جان تازه‌ای گرفته است.
کد خبر: ۳۳۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ - 05February 2019

جان گرفتن دین مسیحیت در پرتو انقلاب اسلامی/ هیچ ابر قدرتی نمی تواند مسئله ای را به کشور ایران دیکته کند

حجت الاسلام «سیدعلی حسینی» امام جمعه بندر دیر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر، ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام دهه فجر و جشن 40 سالگی انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی در بعد مادی و معنوی دستاوردهای مهمی  داشته است.

وی اساسی‌ترین بعد دستاوردهای انقلاب را بعد معنوی دانست که کمتر مورد توجه قرار می‌گیردو گفت: استقلال سیاسی از دستاوردهای سیاسی انقلاب ایران محسوب می‌شود.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیگانگان در کشور مصونیت قضایی داشتند، خاطرنشان کرد: مقدرات مملکت در دست آمریکایی‌ها و انگلیس‌ها بود و شاه فاسد وابسته و حلقه به گوش اجانب بود.

حسینی به بعد دستاوردهای استقلال کشور اشاره کرد و تصریح کرد: تنها کشوری که می‌تواند ادعا کند که هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند به آنها مسئله‌ای را دیکته کند نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان این که در بعد حاکمیت از وجود عالم دینی همچون مقام معظم رهبری که مدیری مدبر و عالم اسلامی هستند برخوردار هستیم، اظهار داشت: ایشان نه تنها جامعه ایران بلکه امت اسلامی را به سمت ارزش‌های اسلامی هدایت می‌کنند.

دشمنان به جهت توانمندی و اقتدار کشور ایران جرأت حمله ندارند

حسینی خودباوری را از دیگر دستاوردهای انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: بزرگترین ارمغان امام راحل برای ملت ما خودباوری بود.

وی با بیان اینکه در سایه خودباوری در عرصه‌های مختلف همچون فن آوری‌های نوین، فضایی، نانو تکنولوژی و هسته‌ای به خودکفایی رسیده‌ایم، اظهار داشت: هیچ قدرتی توانایی زورگویی به کشور ایران را ندارد.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به این که دشمنان سال‌های متوالی تهدید می‌کنند که همه گزینه‌ها روی میز است، تأکید کرد: دشمنان به جهت توانمندی و اقتدار کشور ایران جرأت حمله را به خودشان نمی‌دهند.

حسینی مردم سالاری دینی را از دیگر عناوین دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: بعد از پیروزی انقلاب تا کنون همه‌پرسی، رفراندوم و انتخابات داشته‌ایم و خود مردم مسئولین کشور را تعیین کرده‌اند.

اعتراف مسیحیان در جان تازه گرفتن دین مسیحیت در پرتو انقلاب اسلامی

امام جمعه بندر دیر به نقش رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در بحث احیای دین و بیداری اسلامی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز مسیحیان نیز اعتراف می‌کنند که در پرتو انقلاب اسلامی دین مسیحیت جان تازه‌ای گرفته است.

وی آزادی بیان در کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب خواند و افزود: پیشرفت‌های مادی مناسبی در بحث محرومیت‌زدایی در انجام خدمات ساخت مسکن، برق‌رسانی، گاز رسانی و مخابرات صورت گرفته است.

حسینی به پیشرفت‌های علمی در کشور اشاره کرد و بیان کرد: بیش از 90 درصد افراد جامعه ایران باسواد هستند و مراکز آموزشی افزایش یافته است.

امام جمعه دیر با تأکید بر این که امروز مسئولین باید تلاش کنند که قدم‌های بلندی در بحث عرصه معیشتی مردم و اقتصادی بردارند، تصریح کرد: دشمنان در صدد هیتند تا با اعمال تحریم‌های فلج کننده بر کشور، مردم را به ستوه بیاورند و مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

 وی با بیان این که مسئولین در این برهه زمانی باید مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذارند و تمام همت خود را بر اشتغال و حل مشکلات معیشتی مردم بگذارند، افزود: مردم ما ملتی وفادار هستند که در روز 22 بهمن جواب یاوه‌گویی‌های دشمنان را با قدم استوار و مشت‌های کوبنده خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار