دفاع‌پرس بررسی کرد؛

اعتراف رسانه صهیونیستی به فساد مالی «سارا نتانیاهو»

«سارا نتانیاهو» از جانب دادستانی متهم است که با استفاده از بودجه دولتی، از رستوران‌های گرانقیمت، برای پذیرایی از میهمانان خود در خانه نخست‌وزیری سفارش غذا داده است، این در حالی است که خانه نخست‌وزیر دارای آشپز رسمی است.
کد خبر: ۳۳۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 06February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در ماه‌های اخیر که فیتیله رجزخوانی‌های بنیامین نتانیاهو در خصوص ایران به صورت چشمگیری بالا آمده است، اکثر تحلیلگران سیاسی در رژیم اشغالگر قدس آن را صرفا اقدامی سیاسی و در راستای بهره برداری مطلوب از فضای انتخاباتی کنست اسرائیل ارزیابی کرده‌اند؛ اما در این میان افزایش جدال لفظی نخست وزیر اسرائیل با رسانه‌های آن رژیم نامشروع نیز در نوع خود جالب است.

نتانیاهو در تقلیدی کمیک از دونالد ترامپ به منازعه گسترده با رسانه‌های صهیونیستی روی آورده تا با تحریک احساسات عمومی ساکنان اراضی اشغالی، 2 هدف  را با یک تیر ـ البته به زعمش خودش ـ بزند.

نخست به مردم ساکن در سرزمین های اشغالی هشدار دهد که اگر از او و حزبش طرفداری نکنند، جناح چپ بر اسرائیل مسلط شده و همه دارایی های سیاسی و امنیتی را به باد خواهند داد و دوم، پرونده فساد مالی خود و همسرش را در حاشیه پردازش رسانه ها قرار دهد، ترفندی که البته به نظر می رسد چندان موفقیت آمیز برای حزب لیکود و شخص نتانیاهو نبوده و به نوعی می توان نوشت که رسانه های صهیونیستی با «بدل‌کاری» نبرد با او را وارد فاز جدیدی کرده اند.

گزارش رادیو پیام اسرائیل در این خصوص خواندنی است. تب انتخابات بالا می گیرد و گروه های مختلف سیاسی، در عین حال که علیه یکدیگر سخن می گویند، می کوشند خود را بهترین گزینه برای پیشبرد اسرائیل معرفی کنند. در آستانه انتخاباتی که قرار است حدود ۲ ماه دیگر صورت گیرد، هر روز چند نظرسنجی از سوی رسانه های مختلف انتشار می یابد که حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو را در راس همه احزاب سیاسی قرار می دهد و بین ۲۷ تا ۳۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را متعلق به آن می داند.

احزاب تازه ای هم که برپا شده اند، هریک می کوشند آراء بیشتری را در انتخابات به دست آورند.

تاکتیک تبلیغاتی نتانیاهو و دیگر احزاب راست‌گرای اسرائیل آن است که به مردم هشدار می دهند که اگر از آن ها طرفداری نکنند، جناح چپ بر آنها (رژیم جعلی) مسلط خواهد شد و همه دارایی های سیاسی و امنیتی را به باد خواهد داد و کشورشان (رژیم جعلی) را به خطر خواهد انداخت.

آگاهان می گویند که احزاب راست، با سابقه ای که از دوران حکومت دولت های میانه رو در ذهن مردم باقی مانده، می کوشند همه افسران ذخیره را نیز که اخیرا وارد سیاست شده اند، جناح چپ معرفی کرده و مردم را از رای دادن به آن ها بترسانند. حزب لیکود اعلام کرد که یک شبکه مستقل تلویزیونی برپا خواهد کرد که به صورت پخش زنده از فیس بوک روی آنتن خواهد رفت.

نتانیاهو این شبکه را با سخنان خود افتتاح خواهد کرد. وی همیشه ادعا کرده که رسانه های اسرائیلی، همگی توسط چپ‌گرایان اداره می شوند و جناح راست را مورد حمله قرار می دهد و اخبار جعلی منتشر می کند. اتهامی که درست نیست؛ نتانیاهو در عین حال که از رسانه های اسرائیلی بد می گوید، حاضر به مصاحبه با آن ها نیست تا بتواند دیدگاه های خود را آزادانه بیان کند. آگاهان می گویند که نگرانی نتانیاهو در خودداری از انجام این مصاحبه ها، احتمال مطرح شدن پرسش هایی از جانب خبرنگاران است که برای وی جنبه مثبت ندارد.

موضوع پرونده‌های سوءاستفاده‌های مالی نتانیاهو، سوژه داغ خبری در اسرائیل

آخرین گزارش آن است که دادستانی کل می‌گوید، مذاکرات با وکیلان مدافع سارا نتانیاهو همسر نخست وزیر را قطع می کند، زیرا گفتگوهایی که در ماه های اخیر، برای رسیدن به یک توافق حقوقی، انجام شده به نتیجه مثبت نرسیده است لذا متوقف می شود.

سارا از جانب دادستانی متهم است که با استفاده از بودجه دولتی (دولت نامشروع)، از رستوران های گرانقیمت، برای پذیرایی از میهمانان خود در خانه نخست وزیری سفارش غذا داده است و این در حالی است که خانه نخست وزیر دارای آشپز رسمی است.

سارا ادعا می کند که سفارش غذا، اشتباها توسط رئیس دفتر او انجام شده و خود وی در آن نقشی نداشته، ولی حاضر است بهای خوراک سفارش داده شده را از جیب خود بپردازد. ولی دادستانی حتم دارد که خانم سارا مقصر است و حتی اگر بخواهد زیان وارد را جبران کند، بازهم باید به ارتکاب جرم اعتراف کند. دادستانی در عین حال قول می دهد که تقاضای مجازات کمتری را برای خانم نتانیاهو خواهد کرد.

انتشار چنین گزارشی از سوی رادیو پیام اسرائیل قطعا با هدف تخریب وی در نزد افکار عمومی ساکن در سرزمین های اشغالی به عنوان نخست وزیری که مشترکأ با همسرش دارای پرونده های گسترده فساد مالی و اخلاقی هستند، صورت گرفته و هرچه به زمان انتخابات کنیست نزدیک تر شویم بر شدت لفاظی های طرفین نسبت به یکدیگر افزوده خواهد شد. و نیز بر رجزخوانی های احمقانه نتانیاهو نسبت به ایران برای عوض کردن زمین بازی جهت فریب افکار عمومی صهیونیست از فساد گسترده وی و همسرش، تعبیر می شود.

البته در مورد ایران او جرئت عملیاتی کردن آنچه که مطرح می کند را هرگز نداشته و ندارد چرا که به خوبی می داند تبعات چنین اقدام جنون آمیزی منجر به نابودی کامل تلاویو و حیفا در پسا واکنش تهران خواهد شد. ولی حداقل نخست وزیر فعلی اسرائیل جهت خلاصی از هجوم سهمگین رسانه های مخالف حزب لیکود به ویژه در روشن تر شدن ابعاد تاریک پرونده فساد خودش و سارا نتانیاهو تنها گزینه را در فرافکنی های اینچنینی ارزیابی می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها