مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی:

90 درصد روستاهای خراسان شمالی دارای تلفن ثابت است

«سید علی مرتضوی» در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: 90 درصد روستاهای خراسان شمالی دارای تلفن ثابت است.
کد خبر: ۳۳۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ - 07February 2019

90 درصد روستاهای خراسان شمالی دارای تلفن ثابت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «سید علی مرتضوی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال 57 ضریب نفوذ تلفن ثابت در خراسان شمالی 1.3 درصد بود ولی امروز به 28.38 درصد افزایش یافته است و در جایگاه 21 کشوری هستیم.

وی ادامه داد: در سال 57 ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پرسرعت در استان صفر درصد بود ولی امروز به 92.17 درصد افزایش یافته است، همچنین در سال 57 ضریب نفوذ تلفن همراه در استان صفر درصد بود ولی در حال حاضر ضریب نفوذ همراه اول به 57.40 درصد، ایرانسل به 44.75 درصد رسیده است.

مرتضوی از پوشش تمامی شهرهای استان از تکنولوژی 3G و 4G تلفن همراه خبرداد و بیان داشت: 67 درصد روستاهای خراسان شمالی دارای پوشش تلفن همراه هستند و در بحث تعداد روستاها و جایگاه ضریب نفوذ تلفن همراه، استان خراسان شمالی در جایگاه 27 کشوری است، همچنین از امسال رومینگ همراه اول و ایرانسل در تمامی شهرها و روستاهای دارای پوشش تلفن همراه استان برقرار شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی بابیان اینکه 90 درصد روستاهای خراسان شمالی دارای تلفن ثابت است، گفت: از 840 روستای استان 747 روستا از تلفن ثابت برخوردار هستند و همچنین 50 درصد روستاهای استان نیز تحت پوشش اینترنت «های وب» است و تا پایان سال 98 این میزان به 90 درصد می رسد.

وی مجموع کل اعتبارات پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال را 571 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه ها شامل اینترنت پرسرعت، ATM، ایرانسل، همراه اول و مخابرات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها