مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

جهاد با نفس لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امروز همه اقشار مردم باید جهاد با نفس را به عنوان یکی از مهمترین نوع جهاد مورد توجه قرار دهند، چرا که برای مقابله با تهاجم فرهنگی که دشمن علیه ملت ما آغاز کرده باید مراقبت از خود داشته باشند تا مُبلغ دشمن نشوند.
کد خبر: ۳۳۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ - 09February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یادواره 15 شهید روستای «فدافن» از توابع شهرستان «کاشمر» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئولین محلی شهرستان «کاشمر»، خانواده معظم شهدا و اهالی این روستا امروز (شنبه 20 بهمن­‌) در حسینیه «ابوالفضلی» روستای «فدافن» برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدا اظهار داشت: با وجود همه توطئه‌­های استکبار و سختی­‌هایی که بر ملت کشورمان تحمیل شد؛ اما امروز خون شهدا به ثمر نشسته است و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی مأیوس و ناامید هستند.

وی افزود: جهاد و شهادت دو فصل بزرگ حرکت امت بسیجی است که باعث تداوم انقلاب اسلامی شد. ملتی که اهل جهاد است اهل سازش با دشمن نیست. ملت­‌هایی که ذلت را پذیرفتند و تسلیم خواسته­‌های ظالمین شدند جهاد را به عنوان یک اصل نپذیرفتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ادامه داد: شهادت اوج تمنای مجاهد است که پس از ادای تکلیف و انجام وظیفه در محضر خدا، این نعمت به او ارزانی می­‌شود. شهدا با آگاهی و بصیرت با تمام وجود راه جهاد را که راه اولیاء خداوند است پیمودند، خداوند نیز به آنها فضیلت داد و اراده الهی بر آن شد تا نام و یاد شهدا زنده بماند.

این مسئول تصریح کرد: در مقطع کنونی راه شهدا به عنوان الگو در دستور کار ملت­‌های مسلمان منطقه قرار گرفته و آنها به شهدای ما تأسی کردند و راه آنها را می­‌پیمایند و ما به این حرکت افتخار می­‌کنیم.

یوسفعلی­‌زاده تأکید کرد: انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان، مجاهدت مجاهدان و اطاعت از ولایت است. پیشرفت­‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 40 سال انقلاب به برکت خون شهیدان است. اگر شهدا و مجاهدان نبودند امروز باید با ذلت زندگی می‌­­کردیم و از استقلال، آزادی و عزت ملت ایران خبری نبود.

وی بالاترین خدمت ملت ایران را شکرگزاری نعمت جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی، خوداتکائی، استقلال و اقتدار و همه داشته­‌های انقلابی خود را نعمت می­‌دانیم و باید قدردان این نعمات باشیم. ملت ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی طعم شیرین استقلال را چشید و روی پای خود ایستاد و عزیز شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی جنگ رسانه­‌ای دشمن را متذکر شد و ابراز داشت: دشمن به دلیل اینکه جرأت برخورد نظامی با کشور ما و همچنین تحمل دیدن شهر موشکی و دست قدرتمند انقلاب را در هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از مرزهای ما را ندارد؛ لذا باورهای اعتقادی را تخریب می­‌کند.

این مقام مسئول بیان داشت: دشمن می­‌خواهد با تخریب باورهای اعتقادی لباس بزم را به جای لباس رزم بر تن ملت کشورمان بپوشاند؛ اما باید بداند ملتی که اهل جهاد است و به اصول دینی و اعتقادی ایمان دارد سازش ناپذیر است.

سردار یوسفعلی زاده در پایان جهاد در همه عرصه‌­ها را ضرورری دانست و گفت: امروز همه اقشار مردم باید جهاد با نفس را به عنوان یکی از مهمترین نوع جهاد مورد توجه قرار دهند، چرا که برای مقابله با تهاجم فرهنگی که دشمن علیه ملت ما آغاز کرده باید مراقبت از خود داشته باشند تا مُبلغ دشمن نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار