معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام:

شهدای زمین فوتبال چوار از مظلوم‌ترین شهدای این مرز و بوم هستند

محمد نوذری با بیان اینکه شهدای زمین فوتبال چوار از مظلوم‌ترین شهدای این مرز و بوم هستند، گفت: در هیچ جای جهان چنین حادثه‌ای رخ نداده است. طی حمله به زمین فوتبال در چوار ۱۵ نفر از ورزشکاران این استان مظلومانه به خاک و خون کشیده شدند.
کد خبر: ۳۳۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ - 12February 2019

شهدای زمین فوتبال چوار از مظلوم‌ترین شهدای این مرز و بوم هستندبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «محمد نوذری» ظهر امروز (23 بهمن) در یادواره شهدای زمین فوتبال چوار اظهار داشت: حادثه زمین فوتبال چوار در جهان نظیر ندارد.

وی ابراز کرد: حادثه بمباران زمین فوتبال چوار در سال 65 در جهان نظیر ندارد. چنین حادثه‌ای در هیچ جای جهان رخ نداده که طی آن 15 نفر از ورزشکاران این استان مظلومانه در یک مسابقه ورزشی با حمله هواپیماهای بعثی به خاک و خون کشیده شدند. شهدای زمین فوتبال چوار از مظلوم‌ترین شهدای این مرز و بوم هستند.

نوذری با اشاره به اینکه این حادثه یک جنایت کم‌سابقه حتی در تاریخ جنگ‌هاست، یادآور شد: این حادثه را باید به‌گونه‌ای مطرح کرد که مورد توجه جهانیان قرار گیرد، این جنایت سند مظلومیت مردم ایران اسلامی در جهان است که به‌طور قطع نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی بابیان اینکه شهدا و خانواده شهدا در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه هستند، افزود: مردم استان ایلام در طول 8 سال دفاع مقدس جانانه از کیان اسلامی دفاع کردند و همین ایلام و عشایر استان ایلام با تمام توان قبل از انسجام نیروهای بسیجی و سپاه و ارتش در برابر دشمن متجاوز ایستادند.

 وی تصریح کرد: مردم ایلام علاوه بر اینکه از تمامیت ارضی نظام اسلامی دفاع کردند، در طول 8 سال دفاع مقدس خود پذیرای مهاجران و جنگ‌زدگان از نقاط دیگر کشور بودند و حق بزرگی بر کشور دارند و این مظلومیت‌ها باید برای نسل جوان امروز بیان شود.

نوذری با اشاره به اینکه زمین فوتبال چوار ساماندهی خواهد شد، گفت: تبدیل‌شدن بخش چوار به شهرستان به جد تحت اقدام دولت در استان ایلام است و استاندار محترم ایلام خود شخصاً این مهم را چندین بار پیگیری کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: چوار از جایگاه حائز اهمیتی در توسعه استان برخوردار است. بحث بازارچه هلاله شمالی تحت اقدام است و تلاش‌های خوبی در این راستا صورت گرفته و ایل بزرگ ارکوازی همیشه برای من قابل‌احترام بوده است.

گفتنی است، همزمان با چهلمین بهار انقلاب مراسم یادبود 15 شهید زمین فوتبال چوار با حضور معاون سیاسی استاندار، فرماندار، مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و برخی از مسئولان استان در سالن شهید زارعی شهر چوار برگزار شد.

شایان ذکر است، در تاریخ 23 بهمن سال 1365 زمین فوتبال شهر چوار درحالی‌که یک مسابقه فوتبال در آن در جریان بود، موردحمله ددمنشانه و بمباران هواپیماهای رژیم بعث قرار گرفت و طی آن 15 نفر از ورزشکاران در زمین فوتبال به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار