یک آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با دفاع پرس:

امنیت اجتماعی وابسته به ارزش های فرهنگی کشور است

یک آسیب شناس اجتماعی اظهار داشت: فرهنگ یک ملت شامل کلیه آداب و رسوم،اعتقادات، باورها و هنجار هایی است که ساختار یک جامعه را شکل می دهد.
کد خبر: ۳۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ - 10November 2014

امنیت اجتماعی وابسته به ارزش های فرهنگی کشور است

امان الله قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اظهار داشت:حتی تولیدات کشور وابسته به ارزش های فرهنگی جامعه می باشد و طبق فرموده مقام معظم رهبری، ما باید در زمینه فرهنگ تلاش بیشتری داشته باشیم، چرا که فرهنگ نه تنها در شکوفایی اقتصادی کشور می تواند ثمر بخش باشد، بلکه امنیت اجتماعی را نیز افزایش می دهد.

این آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه هر رخنه فرهنگی، جامعه را بیمار می کند، خاطرنشان کرد: در گذشته جنگ ها بر اثر تفاوت ها و تقابل های فرهنگی ایجاد می شد و امروز نیز در بحث تهاجم فرهنگی باید از ارزش های اسلامی- ایرانی خود پاسداری کنیم، تا دشمنان نتوانند جامعه ما را دست خوش انحرافات و فاصله گرفتن از اصل و ریشه خود کنند.

وی افزود: اگر جامعه ما همانطور که در دوران 8 سال دفاع مقدس نشان دادند، باور های مذهبی خود را حفظ کنند، قطعا با نابسامانی های اجتماعی کمتری مواجه خواهیم بود، ضمن اینکه من معتقدم، جوانان نسل امروز نیز فارغ از نوع پوششی که دارند از ضمیری پاک و مذهبی برخوردارند و در مواقعی که به حضور آن ها نیاز باشد، از جان مایه می گذارند.

قرایی در پایان گفت: در صورتی که مسئولین نظام و رسانه های ارتباط جمعی، پایه های دین مداری را بیش از پیش تقویت کنند و ارزش های فرهنگی را به نسل جوان بشناسانند دیگر نگران استفاده جوانانمان از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی نخواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار