مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بسیج دانشجویی با هدف محرومیت‌زدایی در روستا کار می‌کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بسیج دانشجویی و کانون جهادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف محرومیت‌زدایی و ترویج فرهنگ سلامت در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهر بیش از یک سال است که به‌طور مداوم با برگزاری اردوهای جهادی آموزشی، بهداشتی، فرهنگی فعالیت چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۳۳۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ - 13February 2019

بسیج دانشجویی با هدف محرومیت زدایی در روستا کار می کندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «احسان خواجوی» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: خدمات پزشکی، دندان‌پزشکی، تزریقات و پانسمان از فعالیت‌های درمانی این مجموعه بوده است.

خواجوی با بیان اینکه تنها به موضوع درمان اکتفا نکرده‌ایم، گفت: اقدامات خوبی در بحث پیشگیری و آموزش انجام داده‌ایم، آشنایی قشر محروم جامعه با راه‌های پیشگیری سبب شده هزینه‌های درمان و سلامتی برای آن‌ها کمتر شود.

وی ادامه داد: این امر با دادن پک‌های بهداشتی شامل خمیردندان، مسواک، شامپو، صابون و مشاوره‌های پزشک صورت گرفت، همچنین با دادن پک‌های فرهنگی مانند لوازم‌التحریر به کودکان زیر ۱۵ سال در خصوص فرهنگی نیز تلاش‌های شده است.

خواجوی ابراز داشت: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در اکثر روستاهای شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی، گیلان‌غرب، هرسین، سنقر، کنگاور و حاشیه شهر کرمانشاه در قالب اردوهای جهادی منظم به صورت 2 هفته یک‌بار در راستای محرومیت‌زدایی اقدام به فعالیت کرده است.

این مسئول با اشاره به خدمات بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی که با تمام توان خود پای کار هستند، تصریح کرد: طی ۴۰ سالگی انقلاب قشر حاشیه‌نشین را مورد توجه قرار دادیم تا برکت وجود انقلاب اسلامی شامل حال آن‌ها شود، چرا که حاشیه شهرها و روستاهای دورافتاده در محاسبات کلا کمتر دیده و مورد توجه قرار می‌گیرند.

مسؤول بسیج دانشجویی علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: این گروه جهادی در روز ۲۲ بهمن با حضور در این راهپیمایی خود اکیپ سلامت برپا کرد و از ۳۰۰ نفر تست قند خون و بیش از ۵۰۰ نفر تست فشار خون و خدماتی چون بینایی‌سنجی و کارهای فرهنگی انجام دادند.

وی متذکر شد: بسیج دانشجویی با همکاری شورای تبیین، اقدام به جمع‌آوری امضا و طومار در خصوص مخالفت با FATF کردند و خواستار مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با این موضوع بودند که با استقبال چشمگیری مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار