معاون پرورشی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی:

میانگین فضای نمازخانه در سطح خراسان شمالی از استاندارد کشور پایین‌تر است

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی در جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: استاندارد فضای نمازخانه در کشور به ازای هر دانش آموز 50 سانتی‌متر و میانگین فضای نمازخانه در سطح استان ۲۷ سانتی‌متر است که میانگین فضای نمازخانه در سطح استان از استاندارد کشور نیز پایین‌تر است.
کد خبر: ۳۳۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹ - 13February 2019

میانگین فضای نمازخانه در سطح خراسان شمالی از استاندارد کشور پایین تر استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، «علی شورزاده» معاون پرورشی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی در جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر دانش آموزان ما در بحث دینی تقویت شوند از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون می مانند.

وی بیان کرد: نام حدود ۵۰۰ امام جماعت در سامانه ثبت ائمه جماعت ثبت شده است، ۱۲۰ مبلغ به عنوان مدرس گفتمان دینی، نماز و مهدویت در ایام مختلف و مناسبت ها به مدارس اعزام شدند و هچنین تعداد ۵۵ مشاور مذهبی و ۶۲‌ روحانی و طلبه در آموزش و پرورش شاغل هستند و ۱۸ طلبه به صورت سرباز وظیفه در آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

شورزاده اظهار کرد: ۶۰ باب نمازخانه را از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در حال پیگیری هستیم که مقرر شد این تعداد نمازخانه با همکاری بنیاد برکت، سازمان برنامه و بودجه و نوسازی مدارس احداث شود.

وی با بیان اینکه استاندارد فضای نمازخانه در کشور به ازای هر دانش آموز 50 سانتی متر، گفت: میانگین فضای نمازخانه در سطح استان ۲۷ سانتی متر و در شهرستان بجنورد 17 سانتی متر است که با اینکه میانگین فضای نمازخانه استان از استاندارد کشور پایین تر است حتی خود شهرستان بجنورد که مرکز استان است از میانگین استان خیلی فاصله دارد.

سپس در ادامه معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی به بیان صورتجلسه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها