تکرار روز ایثار و «حماسه مردم» اصفهان در تشییع شهدای مرزبان

روز گذشته با حضور هزاران نفری مردم اصفهان در مراسم تشییع پیکر شهدای مرزبان، گویی ۲۵ آبان ماه سال ۶۱ دیگر بار تکرار شد، روزی که در دفتر تاریخ ملت ایران به نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان ثبت شده است.
کد خبر: ۳۳۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ - 17February 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حال و هوای عجیبی بر شهر حاکم بود، همه مدارس و ادارات و مراکز دولتی و خصوصی شهر تعطیل شده بود، محله های دیگر شهر خالی از آدم بود اما میدان امام خمینی (ره) مملو از جمعیتی شده بود که برای وداع با فرزندان جان بر کف وطن، لاله های پرپر شده جبهه های دفاع مقدس به صحنه آمده بودند. حماسه ای که فرزندان اصفهان در عملیات محرم، در ایام عاشورا و تاسوعا رقم زده بودند تاریخ را تکرار کرد و کربلایی دوباره رقم زد. نیروهای لشکر امام حسین (ع) در منطقه غرب کشور در عملیات محرم که با رمز یا زهرا (س) و با فریاد های الله اکبر، یا حسین (ع) و یا زینب (ع) انجام شده بود به دل دشمن زدند، بار سنگین این عملیات بر دوش بچه های اصفهان بود، فرزندان این خطه از ایران همانطور که بیشترین سهم را در حضور رزمندگان در جبهه داشتند اینبار نیز حماسه ای دیگر را در مناطق غرب کشور خلق کردند.

تکرار روز حماسه و ایثار مردم اصفهان با تشییع شهدای مرزبان

تکرار روز حماسه و ایثار مردم اصفهان با تشییع شهدای مرزبان

نسیم جان فزای شهدا در شهر پیچید، بوی کربلا فضای شهر اصفهان را پر کرده بود، 370 شهید به خون خفته عملیات محرم سال 61 که از شهر اصفهان عازم جبهه ها شده بودند در میان شور و اشک مردم به شهر باز گشتند. تابوت های شهدا همچون کشتی سبکبالی در میان دریای خروشان جمعیت به حرکت در آمد و گل باران شد. به یمن این حماسه بزرگ امام امت نیز حرکت غیرتمندانه مردم را ستود. حماسه چنان بزرگ بود که تاریخ 25 آبان ماه در تقویم کشور و خاطره مردم اصفهان برای همیشه ثبت شد. روزی که کاروان شهدای محرم به اصفهان رسید و مردم شهر پیام عاشورایی شهدا را با حضور خود در مراسم تشییع پاسخ دادند.

تکرار روز حماسه و ایثار مردم اصفهان با تشییع شهدای مرزبان

تکرار روز حماسه و ایثار مردم اصفهان با تشییع شهدای مرزبان

36 سال از روز حماسه و ایثار مردم اصفهان می گذرد. همین چند روز پیش، حادثه ای تروریستی بار دیگر مردم کشور را داغدار کرد، اتوبوس پاسداران کشور از سپاه اصفهان در عزیمت به محل ماموریت خود در مرزهای شرقی مورد حمله تروریست ها قرار گرفتند و 28 نفر از پاسداران انقلاب اسلامی مظلومانه به شهادت رسیدند، کام مردم بار دیگر در جریان اقدامات دست پرورده های استکبار و صهیونیست تلخ شد.

تاریخ دوباره تکرار شد و بار دیگر اصفهان صحنه حضور مردمی شد که به قدردانی از دلیرمردان وطن و مرزبانان شهیدشان به میدان آمدند. پیکرهای مطهر شهدا درست مثل روز 25 آبان ماه سال 61 بر دستان مردم شهر اصفهان تشییع شد. برای مردمی که شهادت رسم زندگیشان شده، تاریخ، تکرار جانفشانی های دوباره فرزندانشان است. فرقی نمی کند دشمن در حدود جغرافیایی کشور باشد یا بیرون از مرزها، در کمین ثغور وطن باشد یا کیلومترها آن طرف تر، اوست که شهادت را با آغوش باز می پذیرد و جان خویش را فدا می کند، خون شهید جوششی در وجود مردم پدید می آورد که اثر آن تا سال ها می ماند.

روز گذشته تشییع باشکوه پیکر شهدای مرزبان حمله تروریستی زاهدان با حضور جمعیت ده‌ها هزارنفری از مردم اصفهان حماسه ای دیگر از بیعت مردم با شهدا را رقم زد. انعکاس تصاویر این رویداد در فضای مجازی پاسخی کوبنده برای دشمنان بود، پاسخی که امام امت نیز در 40 سال قبل به دشمنان داده و فرموده بود: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود، بریزید خون ها را، زندگی ما دوام پیدا می کند».

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها