فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا خبر داد؛

بازاریابی‌های جدید برای جزیره صدرا / افتتاح ۴۰ پروژه سازندگی در سال جاری

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا از تکمیل عملیات ساخت و ساز بیمارستان پوست رازی و بیمارستان شهدای تجریش تا پایان سال خبر داد و گفت: موضوع کاریابی برای کشتی و سکوسازی صدرا را پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۳۳۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ - 18February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سعید محمد در گفت‌وگو با فارس، از افتتاح چندین پروژه تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در قرارگاه خاتم هدفگذاری کردیم امسال تعدادی پروژه به پایان برسانیم که حدود ۴۰ پروژه است، ۲۰ پروژه آن یا به اتمام رسیده یا تا پایان سال به اتمام می‌رسد و بقیه در نیمه اول سال بعد افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی پروژه‌ها با مشکل نقدینگی مواجه شد، قرارگاه تلاش خود را انجام داد، ولی در زمان‌بندی عقب افتادیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا اظهار داشت: در حوزه تأمین قیر هم با مشکل مواجه شدیم از سوی دیگر تملک اراضی، بیمه کارگر و ... به عنوان هزینه‌ها مطرح است، اما ما تلاش می‌کنیم که مابقی پروژه‌های مذکور سال آینده تکمیل شود.

محمد افزود: اگر همدلی در بخش‌های مختلف اجرایی وجود داشته باشد می‌توان شرایط سخت را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: سال آینده می‌توانیم حدود ۵۰ پروژه به شرط تأمین منابع مالی توسط دولت به بهره‌برداری برسانیم، این پروژه‌ها در حوزه‌های نفت و گاز، آزادراهی، دریایی و صنعت در صورت تأمین مالی تکمیل و افتتاح می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا بیان کرد: تلاش کرده‌ایم روش‌های جدید تأمین منابع مالی را به دولت پیشنهاد دهیم.

تکمیل ساخت‌وساز بیمارستان پوست رازی و بیمارستان شهدای تجریش تا پایان سال

وی با اشاره به اینکه به تازگی تفاهم‌نامه‌ای با وزیر بهداشت و درمان امضا کرده‌ایم، اضافه کرد: در این حوزه تا پایان سال ۲ بیمارستان در بخش ساخت و ساز تکمیل می‌شود که شامل بیمارستان پوست رازی و بیمارستان شهدای تجریش است.

بازاریابی‌های جدید برای جزیره صدرا

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا درباره جزیره صدرا و آخرین وضعیت ساخت سکو‌های نفتی و کشتی‌سازی در این جزیره اظهار داشت: صدرا در حالی که مجموعه‌ای از بین رفته بود، تحویل قرارگاه خاتم شد، قرارگاه تلاش بسیاری کرد تا این سرمایه ملی را سرپا کند.

محمد گفت: مشکلات صدرا با بانک‌ها حل و فصل شد، مشکلات با اداره دارایی رفع شد و بدهی‌ها هم تقسیط شد، سپس وضعیت مالی صدرا شفاف و نماد آن در بورس باز و قیمت‌گذاری شد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت صدرا خوب است، اضافه کرد: صدرا باید در حوزه کشتی‌سازی و فراساحل رشد کند، صدرا قرارداد‌های خود را طبق زمان‌بندی اجرا می‌کند، نصب سکو‌ها هم به موقع انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا ادامه داد: موضوع کاریابی برای صدرا را پیگیری می‌کنیم، البته تا افق زمانی مشخصی کار برای صدرا تضمین شده است، ولی باید سعی کنیم کاریابی جدید انجام شود و در حوزه کشتی‌سازی هم کاریابی ضرورت دارد.

آمادگی ساخت شناور‌های خدماتی در صدرا

محمد گفت: در حوزه ارائه خدمات به شناور‌ها صدرا آمادگی دارد ساخت شناور‌های خدماتی را انجام دهد.

وی اضافه کرد: امروز آمده‌ایم در بحث ساخت شناور‌ها در صدرا، فعالیت مستمر انجام دهیم، مشکلی که امروز وجود دارد این است که همه خدمات دریایی در حوزه خلیج فارس، توسط شناور‌های خارجی ارائه می‌شود و این ارزبری بالایی دارد، اما ما توانمندی داریم در زمان کوتاهی همه این شناور‌ها را در شرکت صدرا بسازیم و جایگزین کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا افزود: اگر صندوق توسعه ملی کمک کند و رقمی اختصاص دهد ما در مدت کوتاهی همه خدمات را دست می‌گیریم و خارجی‌ها را بیرون می‌کنیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها