مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

جشنواره فیلم «کهربا» بستری مناسب برای عرضه آثار فاخر هنری است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم «کهربا» می­‌تواند بستری را فراهم آورد تا هنرمندان حوزه فیلم و سینما آثار فاخری را در حوزه دفاع مقدس و شهدا و ایثارگران تولید کنند.
کد خبر: ۳۳۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ - 18February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس استان خراسان رضوی با عنوان جشنواره فیلم «کهربا» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (دوشنبه 29 بهمن­‌ماه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این نشست با اشاره به اهمیت هنر در تبیین اندیشه­‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: حوزه اندیشه و فکر زمانی در جوامع ثبت و ضبط و ماندگار می­‌شود که تکیه به هنر داشته باشد و حوزه فیلم و سینما یکی از حوزه­‌های بسیار ماندگار و اثرگذار هنر است.

وی افزود: اگر ایثار، از خودگذشتگی و نقش آفرینی مردم در عرصه­‌هایی که نیازمند حضور جهاد و دفاع از داشته‌­های انقلاب اسلامی نبود ملت کشورمان 40 سالگی انقلاب را نمی­‌توانست جشن بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مدیریت­‌های اثربخش اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان، مدیریت هنری و سینمایی است که جامعه هنرمندان می­‌توانند مُقَوم این مدیریت باشند.

این مسئول تأکید کرد: جشنواره فیلم «کهربا» می‌­تواند بستری را فراهم آورد تا هنرمندان حوزه فیلم و سینما آثار فاخری را در حوزه دفاع مقدس و در خصوص شهدا و ایثارگران به عنوان سرمایه­‌های انقلاب که از تمام هستی خود گذشتند، تولید کنند.

یوسفعلی‌­زاده با اشاره به مردمی بودن دفاع مقدس ابراز داشت: همان‌گونه که دفاع مقدس توسط یک تشکیلات خاص اداره نشد و همه اقشار مردم در خلق این حماسه عظیم نقش داشتند، باید دستگاه‌­ها، نهادها و تشکل­‌های فرهنگی، اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان و هنرمندان عرصه فیلم و سینما را یاری کنند.

این مسئول در پایان، غنی بخشی جشنواره فیلم دفاع مقدس استان خراسان رضوی با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری را خواستار شد.

در ادامه این نشست «جواد فرهنگ­‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس استان خراسان رضوی ابراز داشت: اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس استان خراسان رضوی با عنوان جشنواره «کهربا» که فراخوان آن امروز رسماً اعلام شده در قالب­‌های مستند، داستانی، فیلمنامه، پویانمایی، نماهنگ و فیلم کوتاه و بلند ویدئویی پذیرای آثار علاقه­‌مندان خواهد بود.

وی افزود: موضوعات جشنواره فیلم دفاع مقدس استان خراسان رضوی ایثار، شهادت، مقاومت و پایداری است که بخش­‌های ویژه این جشنواره نقش دفاع مقدس در ابعاد اقتصاد مقاومتی، نقش دفاع مقدس در الگوسازی فرهنگی، نقش دفاع مقدس در سبک زندگی و نقش دفاع مقدس در عدالت و مبارزه با فساد را شامل می‌­شود.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: علاقه­‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌­توانند آثار خود را تا 31 مردادماه سال 1398 به موسسه آموزش عالی فردوس (دبیرخانه جشنواره فیلم «کهربا») واقع در بلوار شهید کلاهدوز - شهید کلاهدوز 30 ارسال کنند.

این مسئول اضافه کرد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره فیلم «کهربا» در زمینه­‌های بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی، توسط داوران استانی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: آیین اختتامیه اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس استان خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس سال 1398 برگزار می­‌شود و به آثار برگزیده جوائز ارزنده­‌ای اهدا خواهد شد. آثار برگزیده جشنواره فیلم استانی «کهربا» در هفته دفاع مقدس در سینماهای مشهد اکران خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار