تأکید ژنرال آمریکایی بر خروج حتمی نیرو‌های این کشور از سوریه

فرمانده قرارگاه مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا در دیدار با فرماندهان کُرد، باقی ماندن بخشی از نیرو‌های آمریکایی در سوریه را رد کرد.
کد خبر: ۳۳۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ - 18February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ژنرال «ژوزف ووتل» فرمانده قرارگاه مرکزی آمریکا در غرب آسیا، امروز به همراه دیگر فرماندهان آمریکایی با فرماندهان کرد در شمال سوریه دیدار کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ژنرال ووتل در این دیدار به فرماندهان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» گفته است که باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در سوریه مطرح نیست و دستور ترامپ برای خروج از سوریه عملی خواهد شد.

ژنرال ووتل همچنین گفت: بحث و گفتگو‌های ما در خصوص باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی نبود بلکه در خصوص این بود که آیا ائتلاف بین‌المللی می‌تواند نیروهایش را در شمال سوریه نگه دارد؟

رویترز همچنین نوشته است که فرماندهان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» از آمریکا خواسته‌اند تا بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سرباز خود را در سوریه نگه دارد. این درخواست در حالی بیان می‌شود که نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) برای اعلام پیروزی نهایی بر داعش در سوریه خود را آماده می‌کنند و در همین حال نیز تهدیدات ترکیه برای عملیات نظامی علیه یگان‌های مدافع خلق (YPG) در منطقه «منبج» همچنان ادامه دارد.

همچنین این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که بعد از ظهر امروز «الدار خلیل» مسئول روابط دیپلماتیک حزب «اتحاد دموکراتیک» کردستان سوریه در گفتگو با شبکه روداوو، به کشور‌های غربی هشدار داد که در صورت عدم حمایت آن‌ها از کرد‌های سوریه پس از نابودی داعش، آن‌ها مجبور خواهند شد با دولت سوریه توافق کنند.

دونالد ترامپ در تاریخ ۲۸ آذرماه گذشته با ادعای اینکه مأموریت غلبه بر داعش پایان یافته، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار