مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

مادران و همسران شهدا الگوی صبر و ایثار هستند

«مجید یزدان‌پناه» گفت: مادران و همسران شهدای والامقام الگوی صبر و ایثار هستند.
کد خبر: ۳۳۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ - 19February 2019

مادران و همسران شهدا الگوی صبر و ایثار هستندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مجید یزدان‌پناه» مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: مادران و همسران شهدا، الگوی صبر و ایثار هستند.

وی افزود: سرافرازی و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهون ایمان، ایثار و تلاش بانوانی است که غیورمردان این سرزمین را تا لحظه‌ عروج ملکوتی و لبیک زبانی همراهی کردند و در دوران دفاع مقدس، حماسه‌های جاویدی ساختند که تاریخ همیشه از آنان یاد خواهد کرد.

یزدان‌پناه با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) درباره‌ صبر و بردباری مادران و همسران شهدا، گفت: اینان ایثارگرانی هستند که نه تنها از فراق عزیزان خود شکوه نمی‌کنند؛ بلکه حسرت دوری از قافله‌ شهیدان بر زبان دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: امروز در آموزش و پرورش سراسر استان از ۳۲ بانوی فرهنگی مادر و همسر شهید که در نظام تعلیم و تربیت مشغول خدمت هستند به صورت همزمان تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید.

وی ضمن اشاره به جنگ‌های مختلفی که مردمان ایران‌زمین در طول تاریخ با آن روبه‌رو بوده‌اند، افزود: در هشت سال دفاع مقدس، به ویژه در مناطق غرب کشور که ما از نزدیک جنگ را درک و لمس کردیم، اگر دلاوری‌های شهدا، شجاعت جانبازان و ایثارگران، رشادت‌های رزمندگان و دلیری‌های مردم نبود، امروز نمی‌توانستیم استقلال و عزت خود را حفظ کنیم و به عنوان قدرت برتر منطقه شناخته شویم.

این ﻣﺴئول، تکریم خانواده‌ شهدا را احترام به خون پاک شهیدان دانست و یادآور شد: شهدای جمهوری اسلامی ایران، گل‌هایی بودند که برای حراست و حفاظت از میهن خود، پرپر شدند و با هدیه کردن جان خود، مانع دست‌اندازی و پیشروی دشمنان در خاک وطن شدند.

در ادامه «منوچهر خانی» رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، راه شهدا را راه سعادت بشر عنوان کرد و گفت: شهیدان اسوه‌های حسنه‌ای هستند که می‌توان به عنوان الگوی زندگی از آنان درس گرفت و همچون چراغی، هدایت به مسیر درست را از آنان آموخت.

وی ادامه داد: مادران و همسران شهدا با تحمل رنج فراق و فراز و نشیب‌های زندگی به ما درس ایثار، مقاومت و استقامت می‌دهند و قدردانی از آنان علاوه بر اینکه یک وظیفه شرعی و اخلاقی است، به نوعی پاسداشت خون ارزشمند شهیدان است.

خانی متذکر شد: با نگاه ویژه‌ مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران، امیدواریم بتوانیم خدمات قابل توجهی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر، رزمندگان و جانبازان ارائه کنیم و آن‌گونه که شایسته‌ مقام شهدا و خانواده‌ آنان است در تکریم و بزرگداشت‌شان بکوشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار