«اسلام به کام صهیونیسم»

کد خبر: ۳۳۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ - 23February 2019

«اسلام به کام صهیونیسم»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «اسلام به کام صهیونیسم» به قلم «فرشته چتر عنبری» و «رحمان تقوایی‌پور» با موضوع اسلام و صهیونیسم به رشته تحریر درآمده است. شناخت تفکر سلفی، آشنایی با سازمان تروریستی داعش، عوامل و پیام‌های خیزش داعش و حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای داعش و راه کارهای مقابله با داعش و اهداف آمریکا از موضوعات مورد بحث این کتاب است.

نویسندگان «اسلام به کام صهیونیسم» در مقدمه این کتاب نوشته‌اند:

«یکی از جریان‌های افراطی و تکفیری عصر حاضر که از درون جریان سلفیه بیرون آمده، جریان خشونت طلب داعش می‌باشد که دوباره یاد جریان خوارج را زنده کرده است. با بررسی و مقایسه میان فتوا، تشکیلات، رفتار و اعمال داعشیان با خوارج زمان امام علی (ع) به این نتیجه می‌رسیم که همان خشک مغزی و جهالت همراه با شعار لا حکم الا الله در برابر قرآن ناطق ایستادند.

داعشیان در عصر حاضر نیز با تمسک به برخی آیات قرآن، روش خوارج را پیشه کردند و با مسلمانان به ویژه شیعیان به جنگ مسلحانه روی آوردند. آنچه در این کتاب آمده است، بررسی تاریخ تحولات، تشکیلات و برخی از آموزه‌های جریان تکفیری افراطی داعش است که منابع و سایت‌های آنان اخذ شده است.»

قسمتی از متن کتاب:

«در ارتباط با اندیشه گروه‌های سلفی باید گفت تشکیل حکومت اسلامی به معنای تمام کلمه مطلوب و هدف نهایی همه آنان است. اگر چه تفاوت‌هایی در روش‌های رسیدن به حکومت اسلامی مطلوب میان گروه‌های مختلف سلفی وجود داشته و دارد، اما هدف غایی همه آنان تشکیل حکومتی اسلامی است.

آنان تفسیر خاصی که از دموکراسی و تکثر به دست می‌آورند، آن‌ها مطلقا خلاف شرع می‌دانند و بدین علت با هر گونه تخریب و آزادی بیان به شدت مخالفند. اساسا در نظام سیاسی مدنظر آنان، تنها نهاد خلافت مطلوبیت دارد و دیگر مجالی برای طرح احزاب یا تکثیر سیاسی یا عقیدتی باقی نمی‌ماند.

مفهوم امت اسلامی، یکی از مفاهیم کلیدی نظام سیاسی مدنظر آنان است که از آغازین روزهای پیدایی جهان اسلام و اندیشه‌های سیاسی مبتنی بر حکومت اسلامی، ذهن مسلمانان را به خود مشغول کرده است. امت اسلامی، مفهومی کل گرا است و شامل تمام مسلمانان دارالاسلام می‌شود که تحت لوای حکومت اسلامی و خلیفه و احد برای همه مسلمانان می‌شود.»

«اسلام به کام صهیونیسم» در 232 صفحه به قلم «فرشته چتر عنبری» و «رحمان تقوایی‌پور» تالیف و توسط نشر «نسیم کوثر» در 2 هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار