در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

حضور شیرزنان در خط مقدم و پشت جبهه، یادگار ۸ سال حماسه‌

پژوهشگر برتر ایران در اولین کنفرانس علمی بین المللی زن و مقاومت در اندیشه دانشمندان جهان گفت: جنگ تحمیلی ۸ ساله حماسه‌ای از اقدامات و حضور شیرزنان در پشت جبهه و خط مقدم را به یادگار گذاشت.
کد خبر: ۳۳۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ - 22March 2019

«ام البنین ارکانی‌فرد» پژوهشگر برتر ایران در اولین کنفرانس علمی بین‌المللی زن و مقاومت در اندیشه دانشمندان جهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به دیدگاه منفی غرب نسبت به اسلام و ایران، تصمیم گرفتم در کنفرانس علمی بین المللی زن و مقاومت در اندیشه دانشمندان جهان به بررسی نقش زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی بپردازم.

وی عنوان کرد: موضوع مقاله من نقش زنان در شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و در ابتدای این مقاله جایگاه زن را در نظام اسلامی بررسی کردم.

جنگ 8 ساله اقدامات حماسه ای از حضور شیرزنان در پشت جبهه و خط مقدم به یادگار گذاشت

ارکانی‌فرد با اشاره به آیات قرآن گفت: طبق آیه ۱۳ سوره حجرات هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد و برتری کسی بر دیگری فقط در میزان تقوا است.

این پژوهشگر برتر بیان داشت: زن قبل از انقلاب اسلامی دو عرصه داشت یک گفتمان سنتی به این معنا که اگر زن در بیرون ظاهر شود باعث رواج فساد است و گفتمان دیگر به این معنا است که نمایش زن نشان دهنده نمایش آزادی است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی در خصوص زن و جایگاهش باعث شد که زن در تمام صحنه های سیاسی حضور فعال داشته باشد؛ امام از زنان خواست همانگونه که فعالانه در مبارزات ضد رژیم شرکت داشتند در دوران تثبیت و توسعه نظام اسلامی نیز هم‌دوش مردان باشند.

ارکانی‌فرد عنوان کرد: بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی دشمنان برای تضعیف انقلاب اسلامی توطئه جدیدی را پایه ریزی کردند که جنگ تحمیلی ۸ ساله را شکل داد، این جنگ اقدامات حماسه ای از حضور شیرزنان در پشت جبهه و خط مقدم به یادگار گذاشت.

وی بیشترین نقش زنان را در معرکه جنگ دانست و گفت: به جرات می توان گفت که اگر اقدامات، تشویقات، حمایت ها و شرکت موثر و مستقیم زنان در مرزهای کشور نبود در همان ابتدای جنگ تحمیلی، استان های مرزی کشور توسط دشمن تصرف می شد.

این پژوهشگر بیان داشت: کشور ما یک کشور اسلامی است و در اسلام الگوهایی همانند حضرت «فاطمه زهرا (س)» و حضرت «زینب (س)» داریم که این نعمت بزرگی است.

ارکانی‌فرد تصریح کرد: اگر جهاد باشد حضور زنان الزامی نیست ولی در بحث دفاع از مرزهای دینی و جغرافیایی هر قشری از مرد و زن باید حضور داشته باشد و از مرزهای دینی و جغرافیایی دفاع کند.

جنگ 8 ساله اقدامات حماسه ای از حضور شیرزنان در پشت جبهه و خط مقدم به یادگار گذاشت

وی در پایان گفت: در کنفرانس علمی بین المللی زن و مقاومت در اندیشه دانشمندان جهان ۷۴ کشور شرکت کردند که مقاله ۱۴ کشور انتخاب شد و از این ۱۴ کشور، مقاله ۷ کشور از جمله ایران، استرالیا، لبنان و افغانستان به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

ام البنین ارکانی فرد از اهالی خراسان شمالی و مدرس حوزه علمیه مرکز استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها