سازمان ملل:

روزانه، هشت کودک یمنی کشته و یا زخمی می‌شوند

مدیر منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ای اعلام کرد که به طور میانگین، هشت کودک یمنی هر روز در حملات ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی می‌شوند.
کد خبر: ۳۳۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴ - 25February 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «خیرت کابالاری» مدیر یونیسف در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت که «به طور میانگین، هشت کودک یمنی روزانه {بر اثر حملات ائتلاف سعودی} کشته و یا زخمی می‌شوند.»

وی در بیانیه‌ای تاکید کرد که «امروزه حدود ۱.۲ میلیون کودک در یمن شاهد خشونت و درگیری شدید در ۳۱ منطقه مورد نزاع از جمله الحدیده، تعز، حجه و صعده هستند.»

کابالاری افزود: وضعیت کودکان یمن پس از توافق سوئد در دسامبر گذشته تاکنون، تغییر چندانی نکرده است و هر روزه هشت کودک کشته و یا زخمی می‌شوند.

وی گفت که «بیشتر این کودکان هنگام بازی با دوستانشان در خارج از منازل و یا در راه مدرسه کشته شده‌اند.»

صندوق حمایت از کودکان وابسته به سازمان ملل در پایان بیانیه، خواستار حمایت از غیرنظامیان یمن و آسیب نرسیدن به کودکان و عدم ممانعت ورود کمک‌های انسانی شد.

منابع یمنی می‌گویند که از ابتدای جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن تاکنون (مارس ۲۰۱۵) بیش از ۵۰۰۰ کودک یمنی در اثر بمباران و حملات مستقیم ائتلاف مزبور کشته و زخمی شده و ۸۵ هزار نفر دیگر هم به دلیل سوء تغذیه شدید و محاصره این کشور، جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار