مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان خبر داد؛

ایجاد بیش از 66 هزار فرصت شغلی برای مدد جویان لرستانی

جاسم محمدی فارسانی گفت: برای کمیته امداد امام خمینی همین بس که در طی این 40 سال در حوزه اشتغال بیش از 66 هزار فرصت شغلی برای مدد جویانش ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۳۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ - 02March 2019

ایجاد بیش از 66 هزار فرصت شغلی  برای مدد جویان لرستانیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «جاسم محمدی فارسانی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان امروز (شنبه 11 اسفند ماه) در جلسه‌ای که به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم  بیش از پیش، در گام دوم انقلاب با خدمت رسانی بهتر در خدمت محرومین باشیم.

وی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب، افزود: بعضی از موضوعات و تیترهای این بیانیه یک مانیفست و نقشه راه برای ما به عنوان خدمتگزاران در عرصه محرومیت زدایی است.

این مسئول با استناد به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: دومین مرحله انقلاب مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی است، بیان داشت: آرمان بزرگ این نظام در گام دوم، ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید  ولایت، آقا امام زمان (عج) بسیار برای ما مهم است.

محمدی فارسانی ادامه داد:  در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در تحلیلی بسیار مدبرانه افتخار به  چهل سال گذشته انقلاب داشتند و یک نگاه امیدوارانه به آینده و این را برای جامعه ترسیم کردند که در گام دوم انقلاب با تمدن سازی اسلامی پرچم نظام جمهوری اسلامی به صاحب اصلی اش خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را جوانان دانست و خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی نهادی مقدس برگرفته از آرمانهای اصیل اسلامی است و شاید از معدود نهادهایی که حضرت امام خمینی اجازه دادند که نام مقدس ایشان بر سر درب این نهاد انقلابی قرار بگیرد و وظیفه ما را به عنوان امدادگر و خدمتگزاران به محرومین و مستضعفین افزایش دهد.

وی ابراز داشت: ایده‌پردازی، الگوپردازی و کارسازی مهمترین وظیفه‌ای است که ما امروز باید به عنوان خدمتگزاران مردم در حوزه محرو‌میت‌زدایی به آن بپردازیم.

محمدی‌فارسانی با بیان اینکه علم، پژوهش، معنویت و اخلاق از نکاتی هستند که مقام معظم رهبری نسبت به آنها تأکید فراوان دارد، گفت: یکی از مؤسسه‌هایی که می تواند در زمینه فرهنگ انفاق، احسان، نیکوکاری، گذشت و ایثار یک بازوی توانایی برای نظام باشد، نهاد کمیته امداد است.

این مسئول افزود: سبک زندگی ایرانی اسلامی جز موضوعاتی است که از دیرباز مورد توجه ما در کمیته امداد بوده، ولی در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید خاصی به آن شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در کمیته امداد امام خمینی پرورش نیروهای جهادی انقلابی و مومن برای خدمت در راستای نظام ولایی اسلامی است، گفت: کسالت و ملالت جز آسیب هایی است که نباید در هیچ نهادی به ویژه در کمیته امداد انقلاب اسلامی وجود داشته باشد.

محمدی‌فارسانی با تأکید بر اینکه آنچه که کمیته امداد امروزه باید به آن توجه کند ایجاد روحیه امید و نشاط است، خاطرنشان کرد: خداوند دو مطلب را برای خودش نگه داشته که یکی توبه است که خودش می پذیرد و دوم صدقه و انفاق است که آن را هم خودش می‌گیرد، بنابراین باید موضوع پرداخت صدقه برای مردم بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل کمیته امداد اما خمینی لرستان با ذکر این مطلب که کمیته امداد یک نهاد بی نظیر در این انقلاب است که مشابه آن در هیچ جایی از این دنیا نیست، افزود: اگر بخواهیم  نظام جمهوری اسلامی ایران را مانند یک بدن در نظر بگیریم  شاید بشود گفت که کمیته امدا نقش قلب را برای نظام جمهوری اسلامی ایران بازی می کند.

وی یادآور شد: ما بر عهدی که در راستای خدمت کردن صادقانه و مخلصانه به جامعه هدفمان یعنی  محرومین  و مستضعفین، با امام خمینی و مقام معظم رهبری بسته‌ایم تا پای جانمان هستیم.

محمدی‌فارسیانی با اشاره به اینکه امسال اوضاع بعد اقتصادی باعث شد که  افراد بیشتری به کمیته امداد مراجعه کنند، تصریح کرد: باید سعی کنیم بخشی از دغدغه هایی که مقام معظم رهبری در راستای  محرومیت زدایی دارند محقق کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در طی چهل سال انقلاب اسلامی در لرستان، گفت: برای کمیته امداد همین بس که در طی این 40 سال در حوزه  اشتغال بیش از 66 هزار فرصت شغلی برای مدد جویانش ایجاد شده و بیش از 11 هزار و پانصد خانه برای  افراد تحت پوشش آن ساخته شده، همچنین بیش از 47 هزار مورد تعمیرات منازل مدد جویی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در طول 4 و 5 ماه گذشته با وجود همه تحریم ها و مشکلات به فضل الهی موفق شدیم که بیش از  20 هزار خانوار را که شرایط تحت پوشش بودن کمیته امداد را دارند به جمعیت خانواده کمیته امداد امام خمینی اضافه شد.

محمدی فارسیانی با بیان اینکه امروز بیش از 93 هزار خانوار  لرستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند، ابراز داشت: همه فعالیت‌های انقلابی و جهادی را بر این گذاشته ایم که سقف را در مجموعه امداد حذف کنیم و به هر کسی که نیازمند بود از طریق تبصره 14  تحت پوشش قرار بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان با اشاره به پرداخت جهیزیه از طرف این نهاد به نوعروسان تحت پوشش، گفت: پرداخت جهیزیه به نو عروسان نیازمند، امسال به روز شده است و چیزی به عنوان پشت نوبتی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: تمام سعی مان این است که بیماران صعب العلاج تحت پوششی غیر از دغدغه بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند و همه هزینه هایشان را باید  کمیته امداد پرداخت کند.

محمدی فارسانی با بیان  اینکه از ظرفیت بزرگ وام های کار گشا که برای نیازمندان مصوب شده نباید غافل شد، بیان داشت: ان‌شاءالله در سال آینده همان سود 3 یا 4 در صد هم حذف شود و وام ها بصورت قرض الحسنه پرداخت شوند.

این مسئول با اشاره به کمک های مردمی به کمیته امداد امام خمینی، گفت: با وجودی که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست ولی مردم امسال نیز نهایت همکاری را با این نهاد داشته اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار