یک مدرس حوزه و دانشگاه:

پیروی از سیره پیامبر (ص) وحدت‌آفرین است

حجت‌الاسلام کربلایی گفت: پیروی از سیره عملی اهل بیت و تاکید بر آنچه که پیامبر بر آن توصیه می‌کرد از دیگر عواملی است که می‌تواند بر وحدت در اسلام نقش داشته باشد.
کد خبر: ۳۳۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ - 05March 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی کربلایی، مدرس حوزه و دانشگاه در نشست آینده وحدت در اسلام اظهار داشت: مهمترین نقطه مشترک بین شیعه و سنی توحید نبوت و امامت است.

وی افزود: اصل وحدت یک امر ضروری است و باید با توجه به شرایط امروز یک امت واحده تشکیل دهیم و فرقی ندارد جزو کدام فرقه باشیم.

وی بیان داشت: در بحث شریعت و دین نیز می‌توان به تقریب کمک کرد همچنین جمع آوری روایت‌های ضعیف و مجهول که به عنوان حدیث وارد اسلام شده است.

وی گفت: در بحث وحدت در جهان اسلام، لزوم ارتباط مستمر بین اسلام و دیگر ادیان است و همچنین تبادل آرا و آگاه سازی نیز باید مطرح شود.

وی بیان داشت: پیروی از سیره عملی اهل بیت و تاکید بر آنچه که پیامبر بر آن توصیه می‌کرد از دیگر عواملی است که می‌تواند بر وحدت در اسلام نقش داشته باشد.

وی گفت: دوری از افراطی گرایی و ظاهر گرایی و برخورداری ار حسن نیت و فهم درست از متون دینی می‌تواند به وحدت در میان مسلمانان نقش داشته باشد همچنین ایجاد فرصت برای گفتمان کمک بزرگی به اسلامی می‌کند.

وی افزود: موانع داخلی تقریب که باعث دوری مسلمانان از تعصب بی جا بر سر بعضی مسائل باعث می‌شود عقل‌ها از یکدیگر دور شوند. موانع خارجی نیز نفوذ بعضی اعتقادات غربی است که به باعث ایجاد اختلاف می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار