حجت الاسلام محبی:

بی توجهی به «امر به معروف و نهی منکر» از حاکمیت، عامل توسعه فساد است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر به امر به معروف و نهی از منکر حاکمیت توجه نکنیم فساد توسعه می‌یابد و فساد می‌تواند نظام را ساقط کند.
کد خبر: ۳۳۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ - 06March 2019

عدم توجه به امر به معروف و نهی منکر از حاکمیت عامل توسعه فساد استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ششمین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها و نهادهای کشور و تشکل‌های مردمی که صبح امروز چهارشنبه 15 اسفند در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اولویت‌ها در امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، برنامه، اولویت دهی به امر به معروف و نهی از منکر از مسوولین جمهوری است، به نحوی که امر به معروف را با کار فرهنگی نهادینه کنیم تا شرایطی فراهم شود که فرد آمر ترسش بریزد و لکنت زبان نگیرد و مردم بدانند صاحبان این حکومت هستند.

وی تصریح کرد: مصداق امر به معروف و نهی منکر مردم به مسوولین کم است اما امر به معروف و نهی از منکر مسوولین به مردم را زیاد دیده‌ایم. راه مسدود کردن فساد و مجاری آن تنها یک چیز است؛ نظارت عملی و امر معروف و نهی از منکر که مقدمه آن شفافیت است. حاکمیت باید شفاف باشد. فردی می گفت رشوه دادن در بازار علنی شده است، اگر به امر به معروف و نهی از منکر حاکمیت توجه نکنیم فساد توسعه می یابد و فساد می تواند نظام را ساقط کند. کار تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر با رسانه ها است.

حجت الاسلام محبی با اشاره به دیگر وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: دومین کار ستاد، فرهنگ سازی برای مسوولیت پذیری مردم است. با حجت الاسلام قمی قرار گذاشتیم تا کمپینی را راه بیاندازیم که نفرات اولش من و ایشان باشیم، در این کمپین هر امر به معروفی که از ما شد را بپذیریم، به راحتی از آن عبور نکنیم و پاسخگوی مردم باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: باید کاری کنیم که آمر به معروف تشویق شود و انگیزه پیدا کند. اکثر دعواها بین مردم و حاکمیت به دلیل برخوردهای نادرست است. از مسوولین دعوت می‌کنیم که به کمپین ما در پذیرش امر به معروف و نهی از منکر بپیوندند، علنی پاسخگو باشند و از کنار این مهم به راحتی نگذرند، امر به معروف را جناح بندی های سیاسی و تسویه حساب شخصی نسبت ندهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به یکدیگر حساسیت مثبت داشته باشند بیان کرد: مردم باید در بحث اجتماعی و مطالبه گری نسبت به حاکمیت دارای حساسیت باشند، اگر نباشند جامعه مانند مرداب می شوند و فساد توسعه پیدا می کند. اگر مسوولین با امر به معروف و نهی از منکر درست شوند بسیاری از مشکلات در جامعه حل خواهد شد.

وی افزود: هر جا در این 40 سال از امر به معروف و نهی از منکر حرف زدیم به دعوا منجر شده و همواره اذهان به سمت امر به معروف حکومت به مردم رفته است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار