مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم بهره‌­مندی از ظرفیت‌های مردمی در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی نقش مردم را در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس مهم دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس در کنار پشتیبانی­‌های دولتی و نهادهای رسمی، مشارکت­‌های مردمی در پیشبرد جنگ نقش تعیین کننده‌­ای داشت، امروز نیز حمایت‌های مردمی به عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سرعت خواهد بخشید.
کد خبر: ۳۳۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ - 07March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مجمع خیرین توسعه فرهنگ جهاد و مقاومت استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (پنجشنبه 16 اسفندماه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در ابتدای سخنانش به تشریح مأموریت‌­های اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: مأموریت این اداره­‌کل ستادی است و مهمترین وظیفه آن، ایفای نقش دبیرخانه هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس است.

لزوم بهره‌­مندی از ظرفیت­‌های مردمی در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان///منتشر نشود تا سه تصویر به خبر الصاق شود.///

وی افزود: اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، فعالیت­ در حوزه حفظ و نشر ارزش‌­ها را از طریق دستگاه‌­ها و ساختارهای مردم نهاد مطالبه می‌­کند و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان که ریاست آن را استاندار بر عهده دارد دیگر دستگاه­‌ها را به تمکین در می‌­آورد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌های استان­ اشاره کرد و گفت: یکی از خلاءهایی که در اداره‌­کل وجود داشت، نبود زیر مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در شهرستا‌ن‌های استان بود. با پیگیری­‌هایی که صورت گرفت نمایندگان اداره‌­کل در شهرستان‌های استان تعیین شدند و دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در این شهرستان‌­ها افتتاح شد.

وی ادامه داد: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس در کنار پشتیبانی‌­های دولتی و نهادهای رسمی، مشارکت مردم در پیشبرد جنگ نقش تعیین کننده‌­ای داشت، لذا با تأسیس این انجمن به دنبال آن هستیم تا ظرفیت‌های مردمی نیز برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فعال شود.

لزوم بهره‌­مندی از ظرفیت­‌های مردمی در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان///منتشر نشود تا سه تصویر به خبر الصاق شود.///

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌­تواند میعادگاه آحاد ایثارگران و پیشکسوتان عزت و شرف باشد و برنامه‌­های مختلفی در این مرکز برگزار شود.

یوسفعلی­‌زاده گفت: مراکز دفاع مقدس 17 استان کشور به بهره‌­برداری رسیده است. هر چند در بعضی از این مراکز بخش‌­هایی هنوز تکمیل نشده، اما بازدید کننده دارد، لذا برای راه‌­اندازی هر چه سریع‌­تر مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیازمند یاری و راهنمایی خیرین هستیم.

در ادامه این نشست هیئت رئیسه مجمع عمومی موقت تعیین شد. سپس «سید نعمت‌الله سجادی» معاون ارشد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در سخنانی به تشریح اساسنامه انجمن خیریه توسعه فرهنگ جهاد و مقاومت پرداخت و جمعی از شرکت کنندگان در این مراسم به بیان نقطه نظرات خود در خصوص این اساسنامه پرداختند.

در پایان این جلسه مقرر شد کارگروه تخصصی برای تأیید نهایی اساسنامه مجمع تا پایان سال­‌جاری تشکیل شود و پس از ارائه اساسنامه و تأیید در مجمع از طریق مجامع ذی‌ربط به تأیید برسد.

لزوم بهره‌­مندی از ظرفیت­‌های مردمی در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان///منتشر نشود تا سه تصویر به خبر الصاق شود.///

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار