در آیین رونمایی از کتاب «روزی که شهید شدم» مطرح شد؛

بلندی: شهید «حسن‌زاده» در مسیر هدفش محکم قدم برمی‌داشت/ وردیانی: همه آرزیم این بود که کتاب را به دست شهید برسانم

آیین رونمایی از کتاب «روزی که شهید شدم» نوشته «ابولقاسم وردیانی» با حضور نویسنده کتاب، «محسن دریا لعل» مدیر و مسئولان نشر «روایت فتح» و جمعی از دوستان شهید برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 10March 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از کتاب «روزی که شهید شدم» زندگی‌نامه داستانی شهید «حسین حسن‌زاده‌ثمین» به قلم «ابوالقاسم وردیانی» با حضور نویسنده کتاب، «محسن دریا لعل» مدیر و مسئولان نشر «روایت فتح» و جمعی از دوستان شهید برگزار شد.

حجت‌الاسلام بلندی در خصوص ویژگی‌های اخلاقی شهید حسن‌زاده ثمین اظهار داشت: این شهید سال‌ها در مسیر شهدا قدم می‌زدند و هرگز عناوین دنیایی او را به خود مشغول نمی‌کرد. شهید حسن زاده همیشه محکم قدم برمی‌داشت و کاهلی نمی‌کرد. نمی‌توان همه عمر نمایشی زندگی کرد، اما شهید حسن زاده ثابت کرد که در هیچ بخش از زندگی خود اهل نمایش دادن نبود.

وی در ادامه گفت: اهل نماز اول وقت بودن و دلبستگی به روضه، ویژگی خاص او بود. مطب این شهید اصلا شبیه به مطب‌ سایر پزشکان نبود و همه مراجعه‌کنندگان به مطب با احساس آرامش از مطب برمی‌گشتند. بیماری شهید از زمانی شروع شد که از سفر حج و بعد از واقعه منا برگشته بود. حسن زاده در این سفر به عنوان پزشک کاروان خدمت می‌کرد و فشار جسمی و روحی این سفر باعث شد که بیماری ایشان بهبود پیدا نکرده و منجر به شهادت ایشان شود.

«ابولقاسم وردیانی» نویسنده کتاب «روزی که شهید شدم» در ادامه این مراسم اظهار داشت: در نوشتن کتاب برای شهدا نویسنده انتخاب می‌کند. برخی از سوژه‌ها وقتی که انتخاب می‌شود باعث ارتباط روحی نویسنده و موضوع می‌شود. در خصوص شهید حسین حسن زاده ثمین هم اینگونه بود. علا‌ه بر مصاحبه‌های دقیقی که شده بود من تشابهاتی با زندگی شهید حس کردم و همین باعث شد که کار نوشتن را به راحتی انجام دهم.

وی افزود: من موضوعاتی این چنینی را با رویکرد داستانی پیش می‌برم تا برای مخاطب هم جالب شود، چون نمی‌شود فقط به صرف پیاده کردن مصاحبه و اسناد بسنده کرد. وقتی پیش‌نویس کتاب را ارائه دادم با استقبال مواجه شد که مرا برای ادامه کار دلگرم کرد. همه آرزویم این بود که تا وقتی حسن زاده ثمین زنده هست کتاب را به دستاشان برسانم، اما هنگام آماده سازی کتاب خبر شهادت وی را شنیدم.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار