رئیس ستاد بازسازی عتبات بوشهر خبر داد؛

اعزام هزار نیروی کار استان بوشهر به عتبات عالیات

«عبدالرضا مطاف» گفت: بیش از هزار نفر از این استان را برای فعالیت در حرم‌های مطهر به عتبات عالیات اعزام کردیم و ۷۳۰ نفر نیز در لیست اعزام هستند که هیچ هزینه‌ای به این افراد پرداخت نمی‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ - 11March 2019

اعزام۱۰۰۰ نیروی کار استان بوشهر به حرم اهل بیت

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «عبدالرضا مطاف» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدمت به اهل بیت و فعالیت در حوزه عتبات عالیات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان پل ارتباطی بین مردم و حرم‌های مطهر اهل بیت فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ در استان بوشهر راه‌اندازی شده و تا سال ۹۲ فقط در راستای اعزام نیروی انسانی کار و ارسال کمک‌های غیرنقدی و نقدی فعالیت داشت و حرکت خوبی توسط مردم در این ۱۰ سال اتفاق افتاد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ طرح ساخت دو نیم ضریح قمر بنی‌هاشم را پذیرفتیم و مقدمات ساخت آن در استان بوشهر آغاز شد و با استقبال بسیار خوب مردم استان بوشهر روبرو شد که در سال ۹۴ و همزمان با روز غدیر رونمایی شد که سند افتخاری برای مردم استان بوشهر است.

وی بیان داشت: در نیمه دوم سال ۹۴ این ضریح در کربلا نصب شد و به عنوان هدیه مردمی استان بوشهر آنجا قرار دارد و تا سال‌ها می‌توانیم به آن افتخار کنیم.

مطاف ادامه داد: پروژه نیم ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) نیز در شهر بوشهر و برازجان اجرایی شد که در نیمه سال ۹۷ تعهدی که به اهل بیت داشتیم را تکمیل کردیم و طی مراسمی با حضور چند هزار نفری زوار و عزاداران و مردم استان بوشهر رونمایی و بدرقه و در کربلا نصب شد.

وی افزود: بیش از هزار نفر را برای فعالیت در حرم‌های مطهر اعزام کردیم و ۷۳۰ نفر نیز در لیست اعزام هستند که هیچ هزینه‌ای به این افراد پرداخت نمی‌شود. حضور این افراد یک ماهه است و سه روز برای زیارت آنها در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر یادآور شد: همایش نشان محبت که نشان ارادت مردم به اهل بیت است در ۱۹ استان برگزار شده و این همایش چهارشنبه هفته جاری در استان بوشهر نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: متقاضیان فعالیت در کشور عراق می‌توانند به دفتر ستاد مراجعه کنند که سهمیه ما در سال ۹۷ کمتر از ۲۰۰ نفر بوده است و محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد و الان تعداد زیادی در صف هستند.

مطاف با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات از ردیف بودجه بی‌بهره هستند، عنوان کرد: پشتیبانی ما مردم هستند و هیچ دخل و تصرفی در کمک‌ها و نذورات نداریم و همه کمک‌ها صورتجلسه می‌شود و کمک‌های مالی را به ستاد مرکز می‌دهیم و کمک‌های غیرنقدی را به مرز مهران برای انتقال به حرم مربوطه ارسال می‌کنیم.

این مسئول متذکر شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات فقط در عراق فعال است و اکنون در ایران مسئولیتی در قبال حرم‌ها و امامزاده‌ها نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها