فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

شرایط اقتصادی سال ۹۷ علت اصلی افزایش سرقت‌ها است

فرمانده انتظامی خراسان شمالی شرایط اقتصادی سال جاری را به عنوان اصلی‌ترین دلیل افزایش وقوع سرقت‌ها دانست و گفت: مسئولان توجه بیشتری به اوضاع اقتصادی جامعه داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ - 16March 2019

شرایط اقتصادی سال 97 علت اصلی افزایش سرقت‌ها استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سردار «علیرضا مظاهری» فرمانده انتظامی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در حوزه جرائم تعداد 71 هزار و 520 فقره پرونده در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه 9 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: خوشبختانه امسال کاهش 32 درصدی قتل و کاهش 11 درصدی نزاع و درگیری را در استان داشتیم و امسال سرقت مسلحانه به صفر رسید.

مظاهری در خصوص پرونده های کلاهبرداری اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و هشت فقره پرونده کلاهبرداری در استان تشکیل شد که بیش از 80 درصد آن ها کشف و 707 نفر کلاهبردار دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده برای مبارزه با جرائم اقتصادی را 50 پرونده خواند و افزود: ارزش این پرونده‌ها 294 میلیارد ریال است که 66 نفر در جریان این پرونده ها دستگیر شدند.

وی ادامه داد: بیشترین رده سنی دستگیرشدگان جرائم اقتصادی بین 25 تا 39 سال است که 3 درصد دستگیرشدگان دارای تحصیلات عالی هستند همچنین 81 درصد دستگیرشدگان فاقد شغل هستند.

مظاهری شرایط اقتصادی امسال را به عنوان اصلی ترین دلیل افزایش وقوع سرقت ها دانست و گفت: متاسفانه برخی از سارقینی که دستگیر شدند برای اولین بار است که مرتکب جرم سرقت می شوند و در این خصوص لازم است مسئولان توجه بیشتری به اوضاع اقتصادی جامعه داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به کشف مواد مخدر اعلام کرد: امسال حدود 2 تن و 331 کیلو و 917 گرم مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر را داشتیم.

وی افزود: همچنین امسال 22 درصد افزایش دستگیری معتادین و 77 درصد افزایش کشفیات موادمخدر صنعتی را در استان شاهد بودیم.

مظاهری در پایان با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز گفت: سه هزار نیرو با 630 دستگاه وسیله نقلیه در 22 شهر و 19 بخش خراسان شمالی آماده خدمت‌رسانی به مسافران در ایام نوروز هستند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار