راهپیمایی خشم اردنی‌ها در مخالفت با قرارداد گازی با رژیم صهیونیستی

شهروندان اردنی بار دیگر با برگزاری تظاهرات خواستار لغو قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی شدند.
کد خبر: ۳۳۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ - 23March 2019

راهپیمایی خشم اردنی‌ها در مخالفت با قرارداد گازی با رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العربی الجدید، صدها اردنی روز جمعه در مخالفت با قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی و سیاست های دولت در قبال این قرارداد در امان پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که کمپین «گاز دشمن به منزله اشغالگری است» خواستار برگزاری آن شده بود بر مخالفت خود با قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی تاکید کردند و گفتند که این قرارداد به منزله ضربه به حاکمیت اردن و حمایت از اقتصاد رژیم اشغالگر هست.

شهروندان اردنی خواستار خروج فوری دولت از این قرارداد و عذرخواهی از ملت بابت امضای این قرارداد ننگین شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی از دولت اردن خواست که اقداماتی جسورانه همچون اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان و فراخواندن سفیر اردن از تل‌آویو شدند و تاکید کردند که اسرائیل وحشیانه ترین اقدامات تروریستی را علیه ملت فلسطین انجام می دهد.

شهروندان اردنی همچنین فریاد می زدند که «نه به سفارت رژیم صهیونیستی در خاک اردن»، «گاز دشمن استعمار است» و «ما مخالف گاز غارت شده هستیم».

کمپین «گاز دشمن به منزله اشغالگری است» خواستار لغو این قرارداد و محاکمه همه کسانی که در امضای آن دست دارند شده است.

پارلمان اردن سه شنبه آینده نشستی برای بررسی قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی برگزار می کند.

شرکت ملی برق اردن مهر ماه 1395 ه.ش قراردادی برای واردات حدود 45 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از فلسطین اشغالی به مدت 15 سال امضا کرد که ارزش این قرارداد 15 میلیارد دلار اعلام شد.

هاله زواتی وزیر نیرو و منابع زیرزمینی اردن پیش از این گفته بود که لغو قرارداد گاز با رژیم صهیونیستی یک و نیم میلیارد دلار به اردن خسارت وارد می کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار