روحانی در معرفی وزیر پیشنهادی علوم:

اخلاق بالاترین خط قرمز ما است/ نباید در گوشه و کنار زندگی افراد تجسس کنیم

رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه به‌عنوان خط قرمز برای ما در نظام مطرح است، اخلاق است، گفت: اخلاق بالاترین خط قرمز برای ما محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ - 18November 2014

اخلاق بالاترین خط قرمز ما است/ نباید در گوشه و کنار زندگی افراد تجسس کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، حجتالاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، صبح امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی به دفاع از فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی خود برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت.

روحانی در ابتدای سخنانش اظهار کرد: برای ما افتخار است که انواع جلسات و سمینارها در مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... برگزار شده و در این جلسات همه به هم احترام میگذارند و به نوعی در این جلسات اخلاق حاکم است.

وی با بیان اینکه آنچه بهعنوان خط قرمز برای ما در نظام مطرح است، اخلاق است، که بالاترین خط قرمز برای ما محسوب میشود، افزود: در سراسر کشور ما معیارهای دین برپا بوده و هست؛ در کنار اینکه وزیر پیشنهادی چه تعداد رأی میآورد، باید احترام، شخصیت و کرامت وی نیز مد نظر باشد. نباید در گوشه و کنار زندگی افراد تجسس کنیم تا نقطه ضعفی بیابیم و آنها را بزرگ جلوه دهیم.

روحانی تصریح کرد: همه باید به وظیفه خود عمل کنیم. باید کاری کنیم که مجلس، دولت، کشور، خیابان، بازار، مدارس، دانشگاهها و همه جا ببینند که کشور ما، کشوری اسلامی است و اساس این کشور بر مبنای قانون، اخلاق و اصول است. این مهم است که همه ما به اصول پایبند باشیم و وفادار باشیم.

رئیس جمهور گفت: اولین کسانی که دکتر آشتیانی را برای امر وزارت به من معرفی کردند، از دوستان قدیمی  و اتفاقاً اصولگرایان بودند.

رئیس جمهور در بخش دیگر سخنان خود جریان اصلاح طلب و اصولگرا را خادمان انقلاب برشمرد و گفت: فرقی بین این حزب و آن حزب وجود ندارد و ما به هر فردی که به رهبری احترام بگذارد و متعهد به خدمت به مردم باشد احترام می گذاریم.

رییس جمهور با تاکید بر این مطلب که این حزب و آن حزب تنها برای ان است که تنور گرم شود و از آن نان دربیاید تا مردم از آن ارتزاق کنند، گفت: افتخارمان این است که همه ما مسلمان و ایرانی هستیم و من خدمتگزار مردم هستم.

روحانی در رابطه با آشنایی خود با دانش آشتیانی تصریح کرد: زمان آشنایی من با دانش آشتیانی به سالهای دفاع مقدس بر میگردد. در سال 1365 که در کشور شورای پشتیبانی جنگ تشکیل شد و من به عنوان رییس این ستاد انتخاب شده بودم و هر وزارت خانهای معاون(جنگ) به این ستاد معرفی کرده بودند. دکتر دانش آشتیانی آن زمان در سپاه پاسدارن خدمت میکرد و در دانشگاه نیز فعالیت داشت و رابط بین ستاد پشتیبانی جنگ و دانشگاه بود و به ستاد رفت و آمد میکرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دکتر دانش آشتیانی در دوران انقلاب مبارزاتی انجام داده و به مردم و کشور خدمت کرده است.

رییس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس گفت: بسیاری از شما نمایندگان در جنگ و جبهه مسئولیت داشتید و در دانشگاه نیز درس میخواندید و امروز نیز در دانشگاه هستید و به عنوان استاد یا دبیر در مدارس تدریس میکنید.

روحانی در ادامه به شخصیت دانش آشتیانی اشاره کرد و گفت: دانش آشتیانی شخصیتی است که در دوران انقلاب خدمتگزار ملت و نظام بوده و سالهای متمادی در دانشگاه تلاش کرده و تمام مدارج علمی را طی کرده است و در دوران دانشگاه مسئولیتهای مختلفی را بر عهده داشتند.

وی با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی فرزند آیت الله آشتیانی است و در مدارسی درس خوانده که تماما اسلامی و مذهبی بوده است و پدر ایشان یک عالم فرهیخته و متواضع بوده و خود وی از خانواده روحانیت است، افزود: آشتیانی به غیر از آنکه یک عنصر سیاسی باشد عنصر مدیر اجرایی نیز بوده و سوابق ایشان این را نشان میدهد و وقتی که من از ایشان سوال کردم که در عرصه سیاست تا چه میزان فعال است، پاسخ داد سالهاست که عرصه سیاست را کنار گذاشتهام و دیگر فعالیت ندارم و برای من مهم نیست که وی متعلق به چه حزبی است و تنها برای من معتقد بودن به نظام و رهبری و قانون اساسی اهمیت دارد.

روحانی تصریح کرد: دانش آشتیانی با وزارت علوم آشناست و در این وزارت خانه مسئولیت داشته و خدمت فراوان به دانشگاه و دانشجو کرده است و نیز در رشته علمی خود تجربیات زیادی به دست آورده است.

وی با تاکید براین مطب که دل ما با وجود دانش آشتیانی تمام قرص است، گفت: دانش آشتیانی میتواند دانشگاه ها را اسلامی و نشاط را دراین دانشگاه بیشتر کند و دانشگاه با وجود وی از کمیت به کیفیت حرکت کند امیدواریم با ایشان بتوانیم دانشگاه را به تولید متصل کنیم و فضای آرامتر و پرنشاطی را برای دانشجویان و اساتید آماده کنیم تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که زمان سه ماه سرپرست وزارت علوم نیز رو به اتمام است، گفت: افتخاری بود که برای ما در خدمت نجفی باشیم اما امیدوارم با کمک همدیگر به دانش آشتیانی رای لازم را بدهیم تا دانشگاه که منتظر یک وزیر است از سرپرست خارج شود و استقرار پیدا کند.

روحانی در خاتمه بیان داشت: حضور این شخصیت بی حاشیه در وزارت علوم قطعا باعث خواهد شد تا حاشیهها از بین برود چرا که این شخصیت مقبول اساتید دانشگاهها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها