روسیه مدعی شد؛

کمک فرانسوی‌ها و بلژیکی‌ها به تروریست‌ها برای اقدامات تحریک‌آمیز جدید

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نیرو‌های ویژه فرانسوی و بلژیکی در حال سازماندهی اقدامات تحریک‌آمیزی توسط گروه‌های تروریستی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه ادلب سوریه هستند تا بعد روسیه را به حمله به مناطق مسکونی سوریه متهم کنند.
کد خبر: ۳۳۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ - 30March 2019

روسیه: فرانسوی‌ها و بلژیکی‌ها به تروریست‌ها برای اقدامات تحریک‌آمیز جدید کمک می‌کنندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگرد «ویکتور کوپچیشین» رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه که تحت نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد، اعلام کرد که نیروهای ویژه فرانسوی و بلژیکی در حال فراهم سازی اقدامات تحریک‌آمیزی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هستند تا از این طریق نیروهای هوا-فضای روسیه را به حمله به مناطق مسکونی این کشور متهم کنند.

به گفته این مقام نظامی روس، طی روزهای اخیر نمایندگانی از طرف سرویس‌های اطلاعاتی ویژه فرانسه و بلژیک نشست‌های را به منظور سازماندهی یک اقدام تحریک آمیز در منطقه ادلب با فرماندهان نظامی گروه‌های تروریستی، از جمله "هیئت تحریرالشام" و همچنین نمایندگانی از سازمان "کلاه سفیدها" در شهر ادلب داشتند.

این ژنرال یادآور شد که در این نشست‌ها سازماندهی تهیه تصاویری که ثابت کند نیروهای نظامی روسیه و سوریه علیه مردم غیرنظامی این کشور تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند، مورد بررسی قرار گرفت. به گفته وی، به شرکت کنندگان در صحنه‌‌سازی‌های تصویربرداری شده که عواقب استفاده از سلاح‌های شیمیایی را نشان بدهد، مبلغی معادل 100 دلار پرداخت می شود.

کوپچیشین افزود: «بعید نیست سازمان دهندگان این اقدام تحریک آمیز از موادشیمیایی واقعی برای دستیابی به عکس‌ها و تصاویر مورد نظرشان استفاده کنند و قربانیان این جنایت هم احتمالا پناهجویان و اسرائی هستند که نزد این گروه‌های تروریستی نگهداری می‌شوند.»

وی یادآور شد که مرکز روسی آشتی نیروهای طرفین متخاصم در سوریه از رهبران گروه های مسلح غیرقانونی در منطقه ادلب می‌خواهد تا اقدامات مسلحانه تروریستی خودداری کرده و در مسیر حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در مناطق تحت کنترل شان اقدام کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار