امیر سیاری در جمع خبرنگاران:

اختیارات مقابله با سیل به فرماندهان ارتش واگذار شده است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به هم‌افزایی نیرو‌های مسلح و ستاد مدیریت بحران گفت: شرایط کنونی به گونه‌ای نیست که فرصتی برای اجازه گرفتن از مقام بالادست باشد و به همین دلیل بسیاری از اختیارات به فرماندهان ارتش واگذار شده است تا خود در محل و بر اساس وضعیت به سرعت تصمیم‌گیری و آن را اجرایی کنند.
کد خبر: ۳۳۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ - 01April 2019

اختیارات مقابله با سیل به فرماندهان ارتش واگذار شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در جمع خبرنگاران در ستاد مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: بر اساس فرمان فرمانده معظم کل قوا در خصوص کمک نیرو‌های مسلح به دستگاه‌های مسئول برای سازماندهی شرایط سیلاب و مردم‌یاری، اقدام کرده‌ایم. یک قرارگاه به نام قرارگاه «امداد ذوالفقار» تشکیل شده که همه پادگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل این قرارگاه هستند تا بتوانیم در این شرایط اقدام لازم را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: تشکیل این قرارگاه به معنای آن است که همه نیروی انسانی و امکانات مهندسی و غیرمهندسی ارتش در اختیار این قرارگاه قرار دارند تا در راستای مردم‌یاری و کمک به سیل‌زدگان اقدام شود.

امیر سیاری ادامه داد: همزمان با ارتش، سایر نیرو‌های نظامی از جمله سپاه، نیروی انتظامی و سایر بخش‌ها نیز نسبت به مردم‌یاری و کمک به دستگاه‌های مسئول اقدام کرده‌اند و این کار در راستای هم‌افزایی برای کنترل شرایط در استان‌هاست. زمانی که هم‌افزایی میان نیرو‌های مسلح و ستاد مدیریت بحران استان‌ها و شهرستان‌ها وجود داشته باشد، قطعا کار‌ها هدایت شده و کنترل شده پیش خواهد رفت.

وی گفت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته بازدید‌های هوایی از آخرین وضعیت سیلاب در سراسر استان خوزستان انجام گرفته است تا نقاط آسیب‌پذیر را مشخص کنیم. نقاط آسیب‌پذیر در سراسر خوزستان در بحث سیلاب مشخص شده‌اند و امکانات ارتش نیز در این نقاط که بیشترین احتمال نفوذ آب در آن‌هاست، مستقر خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بیان کرد: همچنین در جلسه‌ای به فرماندهان ارتش اختیارتی تنفیذ شد تا برای برخی از تصمیم‌گیری‌ها نیاز به سلسله مراتب نباشد و خود بتواند به سرعت عمل کنند. شرایط کنونی به گونه‌ای نیست که فرصتی برای اجازه گرفتن از مقام بالادست باشد و به همین دلیل بسیاری از اختیارات به فرماندهان واگذار شده است تا خود در محل و بر اساس وضعیت به سرعت تصمیم‌گیری و آن را اجرایی کنند.

وی همچنین در ستاد مقابله با بحران خوزستان، در جمع فرماندهان قرارگاه عملیاتی جنوب ارتش نیز بیان داشت: ما سربازیم و وظیفه داریم فرامین فرماندهی معظم کل قوا را با تمام توان در جهت کمک به مردم و مردم یاری اجرایی کنیم؛ لذا با دستور فرمانده کل ارتش و وظیفه‌ای که ایشان به بنده ابلاغ فرمودند: تا رفع کامل تهدید حوادث طبیعی احتمالی در منطقه خوزستان خواهم ماند.

معاون هماهنگ کننده ارتش خطاب به فرماندهان قرارگاه منطقه جنوب غرب گفت: در انجام عملیات مردم یاری چهارچوب‌های اصولی و اساسی کمک رسانی را با حفظ سرعت عمل، رعایت کنید و هر گونه عملیات را با اطلاع و با هماهنگی ستاد بحران شهرستان یا استان انجام دهید تا در قالب یک مدیریت متمرکز، موجبات هم افزایی بیشتر در خدمت رسانی و کمک به مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: اولویت اول ما در کمک رسانی، مردم هستند؛ لیکن برای حفظ جان مردم و نجات عزیزان گرفتار در بلایای طبیعی بویژه سیل، آمادگی شبانه روزی کارکنان، پادگان ها، و تجهیزات ارتش ضرورت دارد تا با ساماندهی و اعزام برنامه ریزی شده امکانات ارتش، امکان خدمت رسانی بهتر و مستمر فراهم شود.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: صد‌ها دستگاه از انواع تجهیزات مهندسی، پزشکی، ترابری و همچنین نیروی انسانی از تمامی یگان‌های ارتش آماده باش هستند تا در صورت بروز حادثه، بلافاصله وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار